FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det nått py script eller program eller nått man kan ha igång på datorn för att kunna se alla filmer man har på datorn via en webbläsare på en annan dator och annan plats och sedan streama denna som typ ett youtube klipp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Du kan lägga upp avi, mpg m.fl och streama från din dator. Ju mer hastighet du har upp, ju bättre kvalitet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för tipset.
Ser ut som något som delar ut ens filmer till alla skulle nog vilja ha en lite mer privat stream. Och skulle även vilja ha funktion så jag kan browsa igenom datorn på håll och starta vilken film jag vill från remote inte bara förinställda filmer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ingen som använder sig av något liknande?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har inte testat något liknande själv, men kanske något sådant här kan funka (eller i alla fall ge dig något att kika närmare på):
Rent teoretiskt skulle du nog kunna använda VLC (http://www.videolan.org/). Finns ett webinterface för att styra spelaren, osäker på hur det går att browsa alla filer dock. Alternativt kan du ju skriva din egen filbrowser och köra den valda filen genom vlc på servern. Jag har för mig VLC kan lämna ifrån sig en ström som du borde kunna visa i valfri spelare (inkl flash spelare på en webbsida?). Är det bara för ditt eget bruk spelar det kanske inte någon roll om det är aningen krångligt. I övrigt har jag inget annat förslag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|