Citat:
Ursprungligen postat av abergman
Det är inte så att du bytt nätverkskortet på maskinen? Gör man det så byter den IP adress, då DHCP tilldelningen på maskinen är knuten till någon virtuell MAC.
|
Nej, det är inte så.
Kontrollpanelen skrek ut samma ipadress + macadress som jag alltid haft och adressen jag enligt deras kontrollpanel fortfarande hade var den som svarade på tilltal, trots att min VPS var avstängd..
Det gick även bra att surfa in på ipadressen. Där såg man direkt vilken domän som användes och den uppdaterades senast den 22/11, så det var väl runt den tiden det sket sig hos CN.
Eftersom felmeddelandet var så intetsägande så testade jag att radera mitt nätverkskort och sedan skapa ett nytt, detta för att få det bekräftat att det var p.g.a. ipadressen som maskinen inte startade.. Det stod "Detecting..." och tuggade ett tag men sen sket det sig igen.. Då tröttnade jag helt och raderade hela maskinen och har slutat använda mig av deras tjänster. Glömde tyvärr kolla om macadressen ens ändrades på det nya interfacet, kanske inte eftersom den vägrade ge mig en ny adress.
Jag tyckte trots deras urusla kontrollpanel, avsaknaden av min favoritdistribution och värdelösa system med ipadresser att dom funkade helt okej. När maskinen väl var installerad så fanns det ingen anledning att röra i dom delarna jag inte gillade. Sen att den var stoppad titt som tätt gillade jag såklart inte, men kände ändå att det fanns viktigare saker att bry mig om.. Det var inte en gång i veckan om om någon får det intrycket utan det var någon gång här och där.