FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Noterade att Telenor ägda bredbandsexperten.se använder sej av black hat seo, dvs man spamar forum och liknade.
Vad tycker ni skall verkligen en av Sveriges största ISP:er hålla på med sånt? Om ni googlar på "bredbandsexperten.se" så ser ni att längre ner i serpen, att det är väldigt mycket postningar i olika forum och liknade, engelskspråkiga forum dessutom på Svenska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
De har kanske hyrt in tjänsten från SEO-branschen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Troligen nått i den stilen, köpt SEO tjänster.
Man ser länkar till telenors egna sida också, lite lite försök till ankar texter i forum profiler "andriod mobiler" mm Inte så länge sedan, 23/09/11 - Tid: 04:33 hXXp://www.finlux.org/foorum/index.php?action=profile;u=2039 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Säkert köpt SEO av något SEO-företag som nu spammar å deras vägnar. Jag tycker dock inte att det friskriver köparen från ansvar. Den som betalar för spammet har lika stort ansvar för det som den som spammar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Tror dom skiter i det, viktigaste för dom är resultat.
Största delen av befolkningen vet ändå inte var SEO är, sedan finns det väl en gräns. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Just att det är en ISP som håller på. ISPer är det som bruka få ta hand om spamet, där de av etiska skäl inte ok anser jag personligen. En annan sak är om Hederliga harry bilar gör det, för att han vet inte bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur gamla är postningarna? För fem år sedan var det ju mer "vanligt" (eller hur man nu ska säga) med sådana aktiviteter, så om postningarna är äldre kan det ju härstamma därifrån.
Men i övrigt är det i mitt tycke upp till var och en vilka metoder man använder. Black Hat, White Hat, Grey Hat, det är ju skitsamma egentligen. Det viktiga är att man vet a) vilka metoder man använder b) varför man använder just dessa metoder c) vad detta metoder har för resultat d) och vad det finns för risker förenade med att använda dessa metoder. Jag menar, man vet ju att forumspam inte anses som "best practice", så om man har det som en del av ens SEO bör man även räkna med att detta medför en större risk för att bli straffad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
ISP:er håller förmodligen på för att konkurrensen är stor och att de ser på sin bottom line, och skiter i resten. Det är även möjligt att ledningen inte är medveten om riskerna, att de anlitat något externt bolag, att länkarna kommer från någon konkurrent som är dum nog att tro att detta sätt fungerar för att få bort konkurrenter ur SERP:en, länkarna kan vara gamla... det finns alltså en rad möjliga förklaringar till detta beteende. Om de t.ex. har anlitat ett externt bolag kan det mycket väl vara så att ledningen då och då kontrollerar vilken plats de har i SERP:en, och skiter i resten så länge som det fungerar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Och nej, jag menar inte att jämställa handlingarna, men väl resonemanget.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Måste det vara dom själva som publicerat länkarna då? För posta länkar på internet kan vem som helst göra, kan ju lika väl vara någon som vill sabotera för dom.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|