FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är absolut inte språkkonservativ, jag förstår att man inte vill etablera nya varumärken i Sverige(7-Eleven, Burger King, etc), jag kan förstå om man vill låta lite cool och döper affären till "cheap stuff store", men dollar$tore känns bara överdrivet, missvisande och irrelevant på så många plan. 1) Påminner om 99 c only store, 1$ store och liknande amerikanska butiker/kedjor utan att för den delen använda konceptet(missvisande). 2) Hänvisar till en valuta som inte används i större utsträckning i Sverige(frågan är om du ens kan betala med USD i dollar$tore?) 3) Att dessutom ha dollar 2 gånger i namnet(både som symbol och i text). De vill säkert vara fyndiga men ändå dollar-dollar-tore. hmm.
Jag vet att det säkerligen finns många som inte håller med mig, men det är iallafall något av det larvigaste jag har hört på länge! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror inte det där avskräcker folk från att snatta, snarare tvärt om. Om jag var en snattare så skulle jag självklart välja den där butiken. Antingen så lyckas man snatta dyra varor och tjäna på det eller så åker man dit och får bära skylten och dra kundvagnar i några timmar. Sen efter man gratisjobbat där så är det bara att man gör ett nytt försök och hoppas på att man lyckas.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|