FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Frågan är snarare hurvida han har rätt att kräva att det tas bort. Han är ju knappast upphovsrättsinnehavare. Om Kanal Lokal (eller ny rättighetsinnehavare) tar kontakt med mig så får jag göra en annan bedömning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Han kan själv inte kräva något alls men han kan ju fortsätta jävlas om han så önskar. Det känns som sagt var inte som att det är något värt att bråka om under rådande omständigheter. Gör det schyssta och ta bort klippet helt enkelt så är du av med problemet.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-15 klockan 15:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, det är inte förtal. Med reservation för att du inte har lagt upp massor av olika videoklipp med det enda syftet att framställa honom i dålig dager.
Vad är syftet med att du lägger upp filmen? Jag frågar inte av ren nyfikenhet, utan det är exakt den frågan som du kommer att få av polis och åklagare (senare tingsrätten) om det går vidare till åtal. Jag är dock ganska hundra på att polisen kommer att lägga ned förundersökningen då brott inte kan styrkas. Möjligen får du ett telefonsamtal av en trött polis som undrar om du inte bara kan plocka ner videofilmen, för allas trevnad. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|