Kom ihåg mig?

Intrång mot Gratisbio.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-26, 18:12 #24
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av klein Visa inlägg
Man har fortfarande ett eget ansvar. Bor man i ett brottsutsatt områden, då har man rimligen en Magnum 45 i handsfacket, så man kan utöva självförsvar.

Självklart har brottslingen ett ansvar, men har man en databas på 210k uppgifter och man lagra lösenord i klartext, då har något blivit ordentligt fel, lite som att byggas hus på sank mark.

Det är inte som bloggtoppen ens, att man måste göra något aktivt för att komma åt lösenordet, utan gratisbio lösen ligger KLARTEXT..
Är det inte så våldtäktsmän tänker?. Oj, hon är lätt klädd och går själv, alltså är det inte mitt fel jag våldtar henne. Helt och hållet hennes ansvar och skuld?

Att bygga hus på sankmark är som att köpa en vanlig billig dator och göra till en server som ska ha massor av besökare. Här ligger skuld och ansvar på den som fattade beslutet.

Sen är det är det idiotiskt att lagra lösen i klartext. Håller jag fullständigt med om. Dock ligger skulden på att lösen etc sprids på "hackaren" men ansvar för att det gick så lätt på sajtägaren/programmeraren. "Hackaren" går inte fri bara för att det är lätt.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017