| FAQ |
| Kalender |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
En anledning kan vara att Google vill stänga ute sina konkurrenter inom annonsmarknaden som även de använder url referrer för att se vilka sökord man kom in på sidan med.
Överlag tycker jag det är ruttet och girigt av Google att göra så här. De har även mage att påstå att detta skulle vara för användarnas integritet. Vilket skitsnack, denna integritet tar de då inte hänsyn till när man kommer in till sidor via betalda adwordslänkar. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Om inte annat så kommer Google att få sälja mer AdWords. Det här bör förflytta en del av kassaflödet som normalt går till SEO-bolagen in i Googles fickor istället. Företag kommer att bli mer återhållsamma vad gäller SEO när de inte längre kan mäta hur mycket trafik som enskilda sökord genererar. Istället ökar man incitamentet för samma företag att köpa AdWords. Alla vill ha trafik från Google. Och alla vill kunna mäta den i detalj.
Jag tror att Google i första hand är ute efter att försvåra för SEO-bolagen. Google har inte lyckats kväsa deras länkspam och problemet har bara blivit värre. Så nu försöker man att angripa problemet på annat håll, genom att göra deras tjänster svårare att sälja till slutkund. Individuella sökresultat var bara början. Att dölja vital statistik är ytterligare ett steg. Jag tror att det kommer mera. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|