FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sidan är såld. Tack för alla PM och bud.
Senast redigerad av Kimppa den 2011-10-14 klockan 14:10 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varifrån kommer den data som du visar, tex befolkning? Hur uppdateras datan? Manuellt eller via något api?
Du skriver "godkända" stater. Innebär det att innehåll är användargenererat och godkänt av dig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej Gustav,
Datan jag visar är samlad från diverse platser på internet manuellt. Befolkning är taget från GeoHive (källor finns i textdokument.) Annan data är samlad från bland annat Wikipedia och CIA World Fact Book. Datan uppdateras manuellt. Godkända stater är de länder och områden i världen som har blivit accepterade som land/stat av resten av världens länder. Mer information här och lista på dessa länder/områden: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för ditt svar. Det var synd. Jag hade hoppats på api eller användargenererat innehåll för att slippa manuellt arbete. Jag var lite sugen på att ge dig ett bud, men skulle jag köpa sidan så skulle den förfalla och bli inaktuell, eftersom jag inte skulle ha tid att underhålla den. Så istället för att buda får jag önska dig lycka till med försäljningen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack!
![]() Kan lägga till att det enda som kommer behöva uppdateras på sidan är befolkningsantal för länder och att lägga till ett nytt land om det blir tillfälle. Resten som tider, tidszon, landsnummer mm behöver inte uppdateras då det oftast inte ändras. Finns nu även på MissDomain.se om ni vill använda er utav den sidan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|