Kom ihåg mig?

Svårt att se förhållandet mellan besökare och sales

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-30, 09:11 #7
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Som Andreas är inne på så tycker jag att du ska försöka mäta mer. Det är ofta det som avgör hur lyckad en kampanj blir.

Rent tekniskt i det här fallet om det är så att du kör via egna landningssidor och sedan vidare till annonsören via ett affiliatenätverk så jobba med EPI. Sätt en unik måladress för varje sökord i Adwords där varje ord får t ex minsite.se/landsida.php?epi=001

När trafiken landar på din sida läser du GET-variabeln "epi" och slänger på värdet som en EPI-parameter på affiliatelänken. När det sedan konverterar får du EPI-siffror i affiliatenätverkets statistik som du kan koppla med dina sökord/fraser i Adwords.

En relativt enkel och inte så tidskrävande process men som hjälper enormt för att veta vart man ska lägga, och INTE lägga, stålarna.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017