Kom ihåg mig?

Officiella SmartResponse-tråden

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-13, 22:53 #1
Landos avatar
Lando Lando är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 242
Lando Lando är inte uppkopplad
Medlem
Landos avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 242
Hur gör jag rent konkret för att plocka ut alla subIDs lättast? Helst genom att bara begära en fil med PHP?

Kollade här:
http://secure.directtrack.com/api/soap_affiliate.php

Men förstod inte.

"Name: getSubIDStats
Binding: DirectTrackWebServicesBinding
Endpoint: http://secure.directtrack.com/api/soap_affiliate.php
SoapAction: http://secure.directtrack.com/api/so.../getSubIDStats
Style: rpc"

Har ni någon exempelkod på detta?
Lando är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-15, 14:45 #2
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Citat:
Ursprungligen postat av Lando Visa inlägg
Hur gör jag rent konkret för att plocka ut alla subIDs lättast? Helst genom att bara begära en fil med PHP?

Kollade här:
http://secure.directtrack.com/api/soap_affiliate.php

Men förstod inte.

"Name: getSubIDStats
Binding: DirectTrackWebServicesBinding
Endpoint: http://secure.directtrack.com/api/soap_affiliate.php
SoapAction: http://secure.directtrack.com/api/so.../getSubIDStats
Style: rpc"

Har ni någon exempelkod på detta?
Hejsan,

Det var en svårare fråga som jag kan inte direkt ge ett bra svar. Har frågat min kollega men han först tillbaka om några dagar.

Under tiden, kolla det här dokumentationen som jag plockade ut från DirectTrack. Hjälper det?


API Name: getSubIDStatistics

Description: Returns a link to a csv statistics file for a specified affiliate in the format you choose. The statistics returned can include data summed on a daily or monthly basis as well as broken out by keyword or campaign or a combination of both by requesting the appropriate REST resource URL as shown in the chart below.

Steps for creating the csv:

Make a GET request to the appropriate REST URL in the chart below.

Your initial response will indicate that the request has been queued and a history ID will be generated. Make an additional GET request to the same REST URL that was used to make the initial call until you get a 'Completed' response.

Make a final call to the URL provided in the newResourceURL within the 'Completed' response. No authorization header is required on this call. This will give you the opportunity to download the Sub ID csv file.

Daily Stats for a Single Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]-[dd]

Daily Stats for a Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]

Stats by Keyword and Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]-[dd]

Stats by Keyword and Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]

All Campaigns by Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/by_campaign/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]-[dd]

All Campaigns by Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/by_campaign/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]

All Campaigns by Keyword and Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/by_campaign/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]-[dd]

All Campaigns by Keyword and Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/by_campaign/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]

By Campaign and Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/campaign/[campaign_id]/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]-[dd]

By Campaign and Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/campaign/[campaign_id]/subid/[sub_ids]/[yyyy]-[mm]

By Campaign, Keyword and Day
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/campaign/[campaign_id]/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]-[dd]

By Campaign, Keyword and Month
/rest/[client_id]/[access_id]/statSubID/affiliate/[affiliate_id]/campaign/[campaign_id]/subid/[sub_ids]/keyword/[keyword]/[yyyy]-[mm]
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-20, 12:45 #3
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Citat:
Ursprungligen postat av Lando Visa inlägg
Hur gör jag rent konkret för att plocka ut alla subIDs lättast? Helst genom att bara begära en fil med PHP?

Kollade här:
http://secure.directtrack.com/api/soap_affiliate.php
Hej,

Jag skickar PM/mejl åt dig :-)
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-05, 11:20 #4
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Standard Klickkampanj

Bästa Publisher,

Vi vill gärna rekrytera nya publisher till en Irländsk-resekampanj. Om du har en snygg reserelaterad websajt eller du kan tänka dig att skicka ut ett mejl, så skulle vi gärna vilja samarbeta med dig!

Vi erbjuder:
- en resekampanj med tävling
- ca 2,30 SEK ersättning per klick
- stor budget
- banners med stort fokus på tävlingen
- textlänkar

Vi kräver:
- reserelaterad sajt (eller e-mail)
- en screen shot från din sajt/e-mail med kampanjmaterial
- impressionstatistik efter kampanjen är slut

intresserad? :-)
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-08, 11:51 #5
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Citat:
Ursprungligen postat av miika Visa inlägg
Bästa Publisher,
Vi vill gärna rekrytera nya publisher till en Irländsk-resekampanj. Om du har en snygg reserelaterad websajt eller du kan tänka dig att skicka ut ett mejl, så skulle vi gärna vilja samarbeta med dig!
Den här kampanjen är aktiv igen! Vi betalar 2,50 danskar per klick.
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-13, 18:08 #6
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Citat:
Ursprungligen postat av miika Visa inlägg
Den här kampanjen är aktiv igen! Vi betalar 2,50 danskar per klick.
Hej Alla!

Vi har precis höjt vår kommission i kampanjen Tourism Ireland. Nu betalar vi 2,80 DKK per klick, d.v.s ca 3,70 SEK. Det är frågan om en riktig god kampanj med textlänkar samt än tävling där man kan vinna är resa till Dublin.

Hälsningar,
Miika
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-09, 14:09 #7
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Standard Publishertävling

Publishertävling för alla Facebook-publishers!

Vi utser en som vinner ett resepresentkort värt 10 000 DKK. För att vara med, ska man ha tjänat mer än 500 DKK genom Facebook-aktiviteter (Wall-posts, Groups, PPC…)

Ju mer du tjänar, desto större blir dina chanser att vinna!

För varje 500 DKK du tjänar, får du en lottokupong. Om du exempelvis tjänar 2 000 DKK, får du fyra lottokuponger.

Tävlingsperioden är fram till 31 januari. I februari utser vi vinnaren – lycka till!
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-21, 11:36 #8
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Standard En exklusiv leadkampanj

Bästa Publishers,

Vi har fått in en exklusiv leadkampanj där vi gärna skulle vilja ha fler leads. Kampanjen handlar om en medicinsk undersökning.

EPC för denna kampanj är ca 13,70 SEK. Vi betalar ut 25 DKK. Konverteringen har varit mellan 35-40 % beroende på publisher. EPC:n baserar sig på 4 olika mejlpublishers och flera hundra leads. Om du är skeptisk, så kan vi alternativt betala 7,5 SEK per klick.

Vi har följande krav för kampanjen:
- Kampanjen skall skickas ut i mejl
- Publisher skall använda givna texter
- Denna kampanj skall vara det enda budskapet, d.v.s. det får inte vara andra kampanjer i samband med denna kampanj

Kampanjen riktar sig till dem som lider av inkontintens och är över 40 år. Inkontinens är väldig vanlig problem, och jag tror att därför ligger EPC:n så högt.

Är du intresserad? I.s.f. kontakta mig genast :-)

Senast redigerad av miika den 2011-10-21 klockan 13:39
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-10, 14:32 #9
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Standard Survey-kampanjer

Tjäna alla!

Under januari-månaden har vi riktigt bra payout i våra surveys, ~20 kr per survey (16,00 DKK).

Konverteringen från klick till leads har varit följande:
Konsumentundersökning 16,3 %
Apple-tävling 14,8 %
Hawai-tävling 11,8 %

D.v.s. EPCn (earnings per click) i vår nya Konsumentundersökning ligger på över 3 kr(!)

Har du frågor gällande våra kampanjer eller surveys så är det bara att kontakta :-)

Cheers,
Miika
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-08, 17:07 #10
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
miika miika är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 64
Hej alla affiliates från Malmö (eller när Malmö!)

Vi har träff i Ölkafeet i Malmö kl. 1900 imorgon på torsdag 9.2.
Jag kommer att delta - vi ses :-)
miika är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017