FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör i dagsläget Tele2 i min telefon och är allt annat än nöjd. Bor i Stockholm och tycker att jag allt som oftast har dålig eller ingen 3G-uppkoppling så min fråga är nu
Vilket är den bästa operatören? Finns det bättre än Tele2? Ett krav är att det finns vettiga surfpaket att koppla till. Vill gärna kunna åka tunnelbana/pendeltåg och fortsätta surfa relativt obehindrat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror att Stockholmsområdet har stora kapacitetsproblem just nu. Det spelar ingen roll vad man använder för operatör, det bryts och kopplas ner hela tiden. Hastigheten dagtid kommer sällan över 1 mbit/s.
Man kan bara hoppas att operatörerna börjar använda de nya frekvenser som de tilldelats och det kommer telefoner som har stöd för dess frekvenser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tele2 fungerar riktigt dåligt. Jag bytte till Tre för ungefär ett år sedan. Det fungerar inte klockrent men mycket bättre. Vettiga paket dessutom.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har fått för mig att Telia är rätt bra, även om jag nu kör med Tele2.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kör med Tele2 och bor rätt långt ute på landet och sitter även och surfar/spelar med mitt 3G nät, fungerar utmärkt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag kör Telia och det har funkat riktigt riktigt dåligt hela sommaren. Ofta får man inte ens 3G täckning på centralstationen eller på mitt på hötorget. Att kolla mailen i mobilen kan ta 2-3 minuter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har testat de flesta operatörer eftersom interneten i mobilen är viktigt för mig.
Det jag har kommit fram till hittills är att Telenor (tror det eller ej) har fungerat bäst och fungerar nästan överallt. Telenor har även "fri" trafik så man slipper tänka så mycket på hur mycket man ser/lyssnar utan det är bara att köra på. Tele2 & Tre kopplade själv ner sig, fick tom "Ingen täckning" flera ggr. Då fick jag in och "söka" nät och koppla upp mig igen. Jag bor i Skåne, testade städer är: Perstorp, Helsingborg, Kävlinge. Mobil: HTC Desire. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Telenor har INTE fri trafik, dom slutade med det tidigare i år. Dom enda som har fri trafik är Tre's dyraste abonnemang.
Inget illa menat men trådskaparen frågade specifikt om Stockholm och då tror jag faktiskt inte täckningen i Perstorp är så intressant i sammanhanget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag använder Telias mobila bredband och hade tidigare problem med störningar, men det verkar har försvunnit på senaste. Laddar även ner tyngre filer, ibland flera gånger i veckan och tycker personligen att jag borde brutit 20GB gränsen flera månader i rad, men verkar aldrig drabbas av sänkt hastighet, så är mycket nöjd med Telia även om jag vart skeptisk till dem tidigare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Telia postade precis på Twitter: Det kan förekomma störningar på mobil data i Stockholms Län. Beräknad klartidpunkt kl.12:00 idag.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|