FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag undrar om någon känner till ett annat program som liknar flash? Saken är att jag har en lite bild 50x50 och jag vill göra så att den snurrar, vilket är hur enkelt som helst på flash. Men sen sparas den i .swf fil som jag tycker är väldigt onödigt för en sådan liten bild. Jag vill helre ha den som en normal .gif bild eller något liknande.
Dem enda program som gör animerade bilder till .gif kräver att man sätter in tusen bilder så det blir en animation, vilket är ännu jobbigare. Har ni några förslag? Kanske någon annan adobe produkt som kan göra denna effekt fast till en vanlig bild? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Använd Javascript för att få den att snurra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Men jag vill inte ha en enkel snurr. Det är lite mer komplicerat, gärna att jag kan själv editera det i ett ritprogram och sedan spara det som .gif eller .png eller något liknanade.
Det fungerar utmärkt i flash men fortfarande tycker jag det är onödigt med att man ej kan spara deras filer som en bildfil. Förstår inte vart logiken går med att ha .swf filer när dem drar mycket energi på sidan samt så stödjer varken iphone eller ipad dem. Utöver att många inte har nerladdat flashplayer på sin dator. Men back till ämnet, har någon råd ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
http://www.adobe.com/products/player...s/flashplayer/ Googla på "Convert SWF to GIF". Här är ett resultat: http://www.aleosoft.com/swftogifconverter/index.html Anledningen till att folk väljer Flash är för att GIF-bilder inte går att strömma, det blir dålig kvalité då man enbart kan spara 256 olika färger, storleken på GIF-bilder springer lätt iväg om du ska ha fler frames. Normal uppspelningshastighet på en film är 24 bildrutor per sekund. Du fixar inte något längre med en GIF-bild. En GIF-bild är inte interaktiv. Det finns massa anledningar.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan väl exportera till gif istället för .swf från Flash?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Du kan inte få rörliga JPG-bilder, så jag hade nog exporterat till GIF.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|