FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har två firmatecknare i mitt nya AB.
Jag är ena och min fader är den andra. Detta för att jag ville att han skulle kunna teckna avtal och sådant åt företaget åt mig när jag är bortrest. Men på sistone har jag märkt att de kräver att båda firmatecknarna skriver under. Detta hjälper ju inte mig då hade jag själv kunnat vara ensam firmatecknare. vill ta bort honom som firmatecknare men det verkar kosta hela 900kr för en sån enkel ändring. Är den här registreringsavgiften avdragsgill så att jag kan betala den med företagets pengar? Var syns det att företaget har två firmatecknare? Är det dåligt att ha två st? I annat fall kanske jag ska ha kvar honom som firmatecknare för att slippa betala 900kr. I alla fall tills jag själv är i Sverige igen. Vad tycker ni ? Edit: Enligt bolagsverket skulle han och jag kunna teckna avtal på ensam hand utan den andras underskrift. Så det är därför jag ville ha två firmatecknare. De sade alltså fel så jag tycker det är fel och tråkigt att jag måste betala 900kr för att de vilseledde mig. Senast redigerad av Lancelot den 2011-09-02 klockan 12:44 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror väl på skrivelsen? Det är skillnad på "tecknar bolaget tillsammans" och "tecknar bolaget var för sig".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Det regleras i det som finns registrerat i Bolagsverket vem som kan skriva på för firman, "båda" eller "båda men var för sig".
Avdragsgillt är det, dock är det ingen moms på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ska se vad det står. Edit: Jag bockade i rutan "enligt nedan" Sedan skrev jag. Firman tecknas av en ledamot xxx xxxx och en suppleant xxx xxxx Senast redigerad av Lancelot den 2011-09-02 klockan 13:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Ja då måste två skriva på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
vad är det fär fel på att skriva "Firman tecknas av Lancelot och Lancelots Farsa var för sig" det skulle göra att ni kan teckna firman oberoende av varandra och enbart en behöver skriva på med bindande verkan....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|