Citat:
Ursprungligen postat av Megashop.se
Verkar som vi ligger lite lågt, kan ju bero på att vi säljer ganska "tråkiga" produkter.
|
Folk är förmodligen inte så där vansinnigt intresserade av bläckpatroner och toners, nej

. Man handlar det därför att man måste och aldrig därför att det är kul.
Jag är ingen expert på nyhetsbrev. Men den lilla erfarenheten jag har, har lärt mig att man inte ska kalla sitt utskick för nyhetsbrev om man har en tråkig produkt. Vill du att folk ska öppna ditt brev så bör du alltså undvika ordet "nyhetsbrev" i meddelanderaden.
En annan sak som kan vara värd att prova, om man är beredd att lägga mer tid och energi på sitt nyhetsbrev, är ett återkommande moment som intresserar men som inte nödvändigtvis har med (den tråkiga) produkten att göra. Tidningar och produktionsbolag för TV använder ofta det "tricket". Tänk på tex seriestrippar i tidningar eller griffeltavlan och soffan i intro:t för Simpsons. Det svåra är att få folk att börja läsa/titta. Har de välj börjat så sväljer de resten också. Prova typ en följetong i stil med "100 saker du inte visste om bläckpatroner" längst ned i nyhetsbrevet. Ett antal personer kommer att fastna och öppna varje brev du skickar.