FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någon som har en samling med guider/bloggar/tips när det kommer till att börja med affiliate? Som beskriver enkla saker som man bör tänka på etc?
Har funderingar på att prova på och se hur det går, jag har 12+ års erfarenhet som webbutvecklare så den tekniska biten är inga problem direkt. Hittade en blogg för några månader sedan där en kille bloggade om sin Affiliate verksamhet och han "gästbloggade" även hos Binero tror jag.. någon som vet länken dit? Tror t.om han bor i samma stad som mig :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Det finns mängder med information om hur du jobbar med affiliate på bästa sätt. Vilken typ av guidning du behöver beror mycket på i vilken ände du börjar. Har du redan domain, färdiga webplatser etc. eller börjar du helt från scratch? Hur din utgångspunkt ser ut i nu läget är alltid bra att tänka igenom ett extra varv för att sen kunna identifiera mål och även vägen dit. Jag vet inte vilken blogg det är du efterlyser, men www.affiliate-marknadsforing.se (hittar du även högt upp på google om du söker affiliate) ger enligt mig en bra översikt i hur man kan tänka och gå till väga, oavsett var du befinner dig idag. De har även tips på relevant litteratur - om du är en sån som kan tänka dig använda mer klassiska, fysiska böcker som informationskälla dvs.
![]() Lycka till! / Emma Affelix |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var inte den bloggen jag tänkte på, men kan vara bra att ha den också
![]() Egentligen helt från scratch, visst jag har väl 10-20 domäner som egentligen inte använd men tror inte de passar speciellt bra in heller, så måste väl regga nya domäner beroende på vad jag ska göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror det kan vara Andreas på Superaffiliate du tänker på.
Håller själv på att skriva ihop lite artiklar om affiliatemarknadsföring i min blogg. Är det något speciellt du funderar över? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Här är en bra: http://www.webbupplysningen.se
Basics för att starta. |
||