| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Bygg layouten mha en s.k. "responsive design". http://coding.smashingmagazine.com/2...ve-web-design/
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det där borde man nog dyka djupare i när man har tid... Jag använder nästan alltid MVC-ramverk när jag utvecklar nu och då brukar jag göra en egen view för mobilsidan. Känns nog som det ändå är att föredra om man jobbar med MVC-stukturen, men det här är ju riktigt fiffigt när man ska mobilanpassa en sida om inte gör det. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
I en ipad förväntar sig nog de flesta en fullvärdig site. Men på en 7" tablet? En mobiltelefon i liggande format? Det är en diskussion / fundering man borde ta redan när man skapar sidan - inte när man gjort klart den "fulla" siten och ska göra en mobilanpassad dito. Det är lite detta responsive design handlar om också - designa utifrån innehållet, inte utifrån hårdvaran som innehållet ska läsas på. Givetvis passar inte en responsiv design alla typer av siter, men i många fall är mängden data som behöver föras över det minsta problemet. Större problemområden är användbarhet och utseende, IMHO. |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|