FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Min egna hemsida har nått version 4.0. Skulle därför vilja få lite kritik vad ni tycker är bra respektive dåligt. Ge mig kritik helt enkelt. Saker jag vet: Sidan buggar i Internet Explorer 6 och 7, något jag inte bryr mig om alls. Utvecklingen måste väl gå framåt? Några plugins orsakar att att sidan inte validerar enligt webbstandarden (html och css). Annars ska allt fungera hoppas jag ![]() Adressen? http://www.linnarsson.com/ Vänliga hälsningar Johan Linnarsson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sidan känns avhuggen nertill.
Känns som det saknas en "footer". (designmässigt) Fonten du använder på texten på index sidan känns ala -99. (gammal alltså). Annars verkar den helt ok. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Jag tyckte själv att jag fick till en bra footer.. Undrar vad det är du tycker saknas? Som typsnitt använder jag Verdana och det är ju rätt gammalt. Tycker dock alltid det har varit tydligt och lättläst. ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej Johan,
Kul med uppdateringar och roligt med många alster på din lyra. I jämförelse med din Linnarsson Invest så tycker jag att denna sida känns lite mindre homogen, vad gäller allmän layout och dina font-val. Det känns lite spretigt. Linnarsson Invest; designen på den sidan gillade jag nämligen skarpt. Snygg logo var det också! Sen skulle jag vara lite restriktiv med att använda textstycken såsom: Citat:
Man kan undvika smileys, utropstecken och flera punkter efter meningar men däremot är det annorlunda om man i sin blogg utrycker sig lite mer personligt och spontant. Funderar också lite vad som är tanken med hemsidan; Är det att förmedla dina tjänster inom just fotografi, webdesign etc eller ser du själv på sidan som en mer personlig webbplats? Svaret på denna fråga styr givetvis vilken look och känsla besökaren skall få. Om du vill förmedla dina tjänster skulle jag rekommendera att du skriver ut huruvida du har F-skattesedel, att de kan kontakta dig för offert etc. ![]() Lycka till! Mvh // Henrik J |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Footern ser konstig ut för mig på index sidan. Dock inte på dem andra. (FF4)
Fontnamn är inte min starka sida tyvärr ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker du tänkt helt rätt på minst två punkter: Text ska vara mörk på ljus bakgrund för att bli lättläst; Bilder ska vara på mörk bakgrund för att ge maximalt intryck.
Kombinationen i layouten är dock lite väl tajt, jag tror framför allt texten behöver lite mer luft i sidled. Fundera eventuellt på att köra med 2 spalter. Som tips på typsnitt för brödtexten: Georgia borde funka rätt bra med övrig design, och är lite 'trevligare' än diverse sans-serifer. För övrigt ser jag inget direkt i designen att förbättra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack alla för Era synpunkter och kommentarer
![]() Citat:
Angående texten på mina sidor så vill jag vara lite personlig och inte så "formell". Men du har nog rätt även där faktiskt! Sitter just nu och spånar på lite bättre texter. Hemsidan är tänkt att visa vad jag gjort och vad jag har för erfarenheter. Grejen är att jag har sökt in på högskola till hösten där jag hoppas få komma in på design/webbutvecklings utbildning. Då tänkte jag ha denna sida som portfölj för det som jag skapar och gör. Efter utbildningen så hoppas jag kunna sätta texten "Innehar F-skatt". Tja jag skulle allt kunna starta upp företag redan nu men är lite sugen att plugga och ta steget lite längre/avancera mig. Eventuella arbeten som jag åtar mig nu sker som hobbyverksamhet. Tack för dina förslag! Det kommer bli lite förändringar på det du nämner. Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Skön sida överlag. Tyvärr tyckte jag inte att det var optimalt att placera samma meny både nere i footern och uppe i headern. Jag hade nog valt att lägga en mindre meny som inte syns lika mycket där nere.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker det är jobbigt att läsa när det är så breda kolumner med text(gäller både hemsidan och bloggen). Jag skulle också vilja att du delade upp i två kolumner för att öka läsbarheten. På bloggen bör du nog ha mer mer luft på sidorna.
Sedan gillar jag när det är hovereffekter på menyer, dels för att det ser lite roligare ut när det händer något och dels att det blir tydligare att det är klickbart(det är visserligen tydligt ändå i detta fall). Det behöver ju inte vara något flashigt, det räcker ju med t.ex. att texten byter färg lite eller röd underline |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|