FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Har ett rederi ljugit för dig och sagt att du inte varit hemma/på plats? | |||
Ja, händer ofta att dem ljuger och säger att de varit här. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 35.14% |
Ja, har hänt några gånger att dem ljugit och sagt att de varit här. |
17 | 45.95% |
Nej! Det stämmer hittils. |
7 | 18.92% |
Antal röster: 37. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Jo, det är så att jag råkat ut för det ett antal gånger nu. Man väntar på ett paket, och följer allting över internet med kolli-id. Sedan helt plötsligt så dyker det upp... "Mottagaren ej anträffbar vid leverans. Försändelsen aviseras" grrrrrrrr.. Chauffören säger sig ha varit här, men det har han ju inte. Är detta något posten ber sina anställda göra systematiskt för att dra ner på kostnaderna eller är det chaufförerna som gör som dem vill. Nu får jag vänta tills på Måndag tack vare detta, irriterande!!! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fullt normalt. Händer oftare nu med semestervikarierna. Vår vanliga brevbärare
vet ju vilka vi är då han lämnar paket flera ggr i veckan. Tycker det är mkt värre med Schenker som verkar ha nytt folk varje gång. Bara för att vi inte har en stor blaffaskylt på huset så finns vi inte. Ungefär. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Både posten, UPS och DHL gör så. Jag har flera gånger satt mig på en stol utanför porten och jobbat med laptopen för att försäkra mig om leverans och ändå har det kommit upp "Ej anträffbar".
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur har ni gjort efter att dem sagt att ni ej är "anträffbar"?
Jag ringde till posten och skrek ut 2 personer, sa b.la att dem har väldigt oseriösa chaufförer osv. Sedan ringde jag till företagscentret i närheten dit dem levererat paketet, och hon där erkände att det var många som klagade. Det ända dem kunde erbjuda var en ny utkörning "kostnadsfritt": Kostar annars 250kr tydligen. mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Detta är satt i system i Norge med, bara i år har det hänt 5-6 gånger. 2st Apple leveranser med... är det UPS? även posten. Det riktigt störiga här är att dom kommer med paketet i bilen, men orkar inte ringa på, så dom lägger alltså en handskriven lapp i postlådan om att jag inte var här. sist skällde jag mig fram till att UPS budet kom tillbaka samma dag med paketet i hand och en skamsen blick i ögonen :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Händer ganska ofta, tyvärr. Det verkar variera extremt mycket på vilken person som kör ut, hur mycket de engagerar sig. Posten och UPS fungerar generellt sett bra, medans DHL och framförallt Schenker är usla.
Men det varierar som sagt, på senare tid har Posten sunkat ner sig ordentligt. DHL "glömde" ju tom att köra ut mitt paket nu senast. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Händer dock sällan.. Det som är trist är att man betalar för utkörning men får hämta själv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag såg lastbilen åka förbi, är nästan 100 på att det är den. En vit skåpbil, som stannar upp lite i närheten.. sedan kör dem vidare. Känner igen skåpbilen sedan tidigare. Grrrr..
Har hänt en gång att jag skällde ut dem ordentligt och då fick jag numret till åkeriet som sedan erkände att chauffören gjort en "fuling". Det jag inte kan förstå är om det är chaufförerna eller åkeriet själva som bestämmer att det ska vara så här, för det kan väl inte vara speciellt svårt att kontrollera om dem varit på plats eller inte?? Bara lägga i rutin att dem måste lämna en handskriven lapp?? gaah jävla skit alltså. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har råkat ut för det några gånger. Sist var det DHL. Där hade vi folk i fastigheten plus en stor lapp på brevlådan där vi hade skrivit DHL på. Nästa tur missade tjejen på deras kundservice att skicka ut paketet (DHL åker bara två gånger i veckan hos oss) så det blev en specialtur med en egen budbil till oss. Jag ringde min leverantör och sa att jag tyvärr inte kan handla mer hos dem eftersom det budföretag de använder inte klarar att leverera godset i tid. Det skulle absolut ta tag i detta...
![]() Att de åker två gånger i veckan hos oss kan jag acceptera (ute på landet, två mil från Vallentuna centralort) men att inte leverera när de lovar köper jag inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det har faktiskt aldrig hänt oss såvitt jag vet. Men då är det ju en liten ort, chaffisarna för alla utkörare "känner" oss och vet att vi alltid är på plats.
Enda undantaget var DHL-killen som tyckte att det var för mycket jobb att bära tillbaka paketet till bilen och därför lämnade det utanför porten... Det var ju bara elektronik för 50k så ingen stöldrisk eller nåt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|