FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag är lite orolig för att min sidstruktur inte följer dessa uppmaningar från Google speciellt väl. Jag har nämligen en index.php som genererar innehåller en ram (bildligt talat) och sedan infogar sidans innehåll beroende av vilka parametrar som sidan matas med. Det är en sanslöst effektiv metod att bygga en webbplats på tycker jag, mest då för att layouten blir väldigt centraliserad och hela webbplatsen blir väldigt lätt att uppdatera. Men frågan är ju vad Google tycker om det här? Kan någon bättre vetande ge mig en dom? Har jag gjort bort mig? :unsure: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Google följer "dynamiska urler" till en viss gräns, men dom prioriteras inte högt i serps.
Lösningen för dig (om webbhotellet möjliggör det) kan vara att använda mod_rewrite alternativt bygga ett script som själv genererar statiska sidor(och sedan ladda upp dem).
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Av ren nyfikenhet bara...exakt vad menas med "doorway page" åsyftar de den tekniken som jag avänder mig av? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Nej, doorway pages är sidor skapade enbart för att hamna bra i resultaten på en speciell fras. På sidan finner man sedan oftast bara en länk till själva huvudsidan eller till en sponsor och inget content relaterat till frasen.
Här är ett praktexempel på en doorway sida: http://www.mp3-fetish.com/europerock...europe.mp3.php (tar ej ansvar för eventuell spyware som kan råkas installeras på er dator).
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|