FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Först får man gratulera till försäljningen! Jag har förvisso inte skrivt i tråden men med handen på hjärtat trodde jag nog att domänen skulle bli svårsåld för 50,000+. Det är bra att ha tokfel ibland, det vidgar ens vyer. Ps. Jag erbjöd själv dryga 200,000 kr för en domän som jag gissar att många inte ens reflekterat över om den fanns ledig. Nischade branscher is da shit. ;-)
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-05-13 klockan 12:48 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar, skojigt med affärer där både köparen och säljaren är nöjda.
I grunden uppskattar jag kritisk response men man borde kunna vara självkritisk innan man klickar på "Skicka svar". Genom att det riskerar komma skräpsvar så är det många som undviker att skriva i forum och detta gäller inte bara wn. Sen kan jag hålla med om att det ibland kommer idiotiska försök att sälja domäner. ( detta-är-världens-bästa-domän-så jag-säljer-den-dyrt-för-att-bli-rik.se ) Så kritisera gärna men räkna med att bli hånade när ni har fullständigt fel! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Grattis till försäljningen!
Det går rätt mycket domännamn över 100 000kr som aldrig blir offentliga. I många brancher så behövs det inte så många försäljningar innan man har tjänat igen köpet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
undrar om inte flex mellanrum tronics borde varit intresserade av denna
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jo borde jag ju komma ihåg, med tanke på att två av mina bekanta jobbar där
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
1 år men förmodligen mer än 50k. Som sagt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Stort grattis till försäljningen!
Den här tråden säger ju ganska mycket om domänvärdering egentligen. Marknadsvärdet på den där domänen är en bra bit under 50 000 som begärdes, men marknadsvärdet spelar ju inte någon större roll om man hittar en rätt köpare, dvs en oftast etablerat företag som använder sig av det varumärket eller på något sätt har stor nytt av just den domänen i sin verksamhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack
Citat:
Sen kan man däremot anse eller göra en bedömning om att marknadsvärdet borde vara lägre eller högre men även där har du fel eftersom den såldes för ett högre värde än vad du ansåg att marknadvärdet var. http://www.laurelli.com/ordbok/ord/marknadsvarde.asp http://sv.wikipedia.org/wiki/Marknadsv%C3%A4rde http://www.ne.se/marknadsv%C3%A4rde Man kan först bedöma vad marknasvärdet är och där kan alla tycka olika. Det är ändå en bedömning utfrån sina egna kunskaper och värderingar. En varas marknadsvärde sätts slutligen för vad den handlas för - inget annat. Om ett år lär marknadsvärdet på denna domän vara klart högre beroende på hur nya innehavaren använder domänen men det är ändå en bedömning utifrån mina kunskaper och värderingar. Senast redigerad av Jan Eriksson den 2011-05-18 klockan 14:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Stort grattis till en affär där båda parter är nöjda!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|