FAQ |
Kalender |
![]() |
#6 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Hej alla glada,
Först, till er alla som deltagit i denna tråd - ett stort tack. Det har gått några veckor sedan smyglanseringen av sajten och responsen har varit god. Har inte lagt ned så mycket tid på att sprida sidan utan den får sprida sig själv lite just nu medans jag fyller på med content och tar åt mig av den feedback som kommer in. Har t ex justerat den grafiska biten lite, vilken jag hoppas faller i smaken. Kommer nedan att kommentera de åsikter som nått mig via denna tråd. Citat:
Citat:
Citat:
1. Fixat! Det finns nu ett alternativ som heter "Start" längst till vänster. 2. Fixat! Här har jag nu ordnat små förklaringar vid varje liten sektion. Dock finns det fortfarande lite att arbeta med när det gäller förstasidan, för att göra den mer lockande och grafiskt tilltalande. Grafik är inte det jag känner mig mest bekväm med så det tar lite tid att prova sig fram. 3. "Kuriosa" står nu längst till höger och sektionen för kamera heter numera bara "Kameror". Tack för dessa synpunkter. Att ha olika färger vid olika sektioner har jag funderat på men låter tills vidare det ligga i "ToDo"-listan över saker att göra i framtiden. En tilltalande blandning mellan www.apple.se och www.biltema.se hade framöver varit rätt trevlig. 4. Här har jag mycket kvar att göra. Har provat en hel del olika fonter och färger på fonter för att highlighta vissa saker men har alltid hamnat tillbaka på en motsvarande svart färg men jag skall kika lite vad jag kan göra. Se gärna min frågeställning kring fonter nedan. Citat:
Vidare så undrar jag lite, Fråga 1: Vilken sida använder ni för att få tips på olika färgmatchningar? T ex om man använder #AB12AB , vilka färger passar med denna? Jo, sidan svarar - du kan också använda #12AB12 och #1212AB osv. Fråga 2: Finns det någon lista med de vanligaste fonterna nyttjade på nätet? Tänker kring det ovan, med rubriker etc. Idag kör jag en variant av Trebuchet eller Lucida. Det hade varit kanon med någon form av artikel som visar kanske top 10-fonter och beskriver lite för och nackdelar kring dessa. Fråga 3: Är det någon som har ytterligare tankar kring sidan? Objektivguiden http://www.objektivguiden.se Vidare förslag, funderingar och synpunkter tas emot med värme och glädje. Må väl och på förhand, tack. Med vänliga hälsningar // Henrik J www.henrikj.se www.objektivguiden.se |
||||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|