Citat:
Ursprungligen postat av Perben
Vet man att sina kampanjer konverterar med en viss procent så köper man trafikpushar vid relaterade evenemang, tv-reklamer eller vad det nu kan vara. Om då tariffen plötsligt skulle sjunka på grund av kollektivet (av affiliates) skulle i alla fall jag inte våga satsa.
|
Men vet man verkligen vilken konvertering man kommer ha? Ligger den verkligen så stabilt som du tänker dig? Är det inte så att konverteringen varierar i många affiliateprogram och att det är just därför som det är svårt att köpa trafik till dem utan att ta stora risker?
Jag tänker mig att om man väger in faktorer som antal klick, antal annonsvisningar och kanske till och med hur länge man sett en viss annons så kommer utbetalningarna faktiskt bli mer stabila. Idag vill ingen ge ersättning för klick eftersom folk börjar fuska, men genom att inkludera det som en variabel bland flera skulle också annonsörer betala mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Perben
Men det är bra med nytänk inom nätverken, uppläggen har ju sett de samma ut i evigheter nu. Så ta min högst subjektiva åsikt för vad den är : )
|
Jag håller med om att det behövs nytänk och mitt förslag är absolut en av de mest extrema lösningarna och inget jag i nuläget förespråkar. Jag gillar att leka med tanken.
Jag tror första steget inom detta område är att öppna upp så att inte bara "sista klicket" får ersättning. Steg ett är att faktiskt se vilka andra sajter som varit involverade i ett köp, steg två är att dessa sajter själv kan börja samarbeta, steg tre... förslag?