Kom ihåg mig?

Mac vs PC (windows)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-29, 00:32 #11
Dejvs avatar
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
Dejvs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Tycker det du skrev över ("Jag driver företag så jag hinner inte mixtra med operativsystem och sådant") är det som gör att du bör välja Apple.

Min kollega är en stark Applehatare som gör allt för att hans vänner och bekanta inte ska använda Apple. Hans argument är ungefär alltid de samma; höga priser och att de låser in användare i sina egna produkter. Så jag började gå på snacket och undvek Apple.

Sedan köpte jag en iPhone och blev förälskad. Då kände jag att jag ville testa en Mac-dator när jag behövde byta laptop. Alltid kört Windows innan, men när jag skaffade min Macbook öppnades en ny värld vad gäller kvalité och funktionalitet. Min 13" blir aldrig varm, går tyst och funkar alltid klockrent. Kändes ovant med en dator som inte dog av överhettning, lät satan, fläktar som efter ett tag skramlar osv osv. Och för att återknyta vad jag skrev ovan så är Apples grejer gjorda för att funka snabbt och smidigt, direkt från kartong. Använder du google-tjänster har du synkat allt inom några minuter med Apples grejer. Köper du ett program funkar det utan massa meck, drivrutiner som ska ner osv. Finns inga drivrutiner i Apples värld, helt underbart.

Vill du köpa kvalitet och betala för att saker ska funka rekommenderar jag Mac. Vill du spara någon tusing kan du ju gå på någon random Windows-dator, men kvaliten och funktionaliteten kommer ALDRIG att komma i närheten.

Senast redigerad av Dejv den 2011-04-29 klockan 00:35
Dejv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017