Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Osäker på om det varit dormant (men det tror jag åtminstone i ett av de senare) däremot osäker på om det varit likvidationer.. tror snarare på att det är allt annat än frivilliga konkurser och såvitt jag känner till är det endast konkursförvaltaren som har rätt att teckna företaget och dess tillgångar - med andra ord - skulle en tidigare företrädare göra ägarbyten på det kursade bolagets domäner - så är det utan tvivel fängelse med på straffskalan.
|
Kursa ett bolag som inte haft någon verksamhet? Någonsin? Njaaa.. Och självklart så skulle sådana överlåter kunna ske enligt konstens alla regler. Men som sagt, mig veterligen har det inte skett i alla fall så att använda det som ett argument mot denna typ av registreringar tycker jag inte riktigt håller.
Citat:
Nu förstår jag inte vad du insinuerar eng3l - förstår jag dig rätt om du fiskar efter andelen informationsfel i registrantdatat för passiva LTD-bolag som innehavare av .se-domäner eller ska jag förstå det som att din arbetsgivare skulle vara verksamma med den typen av passiva LTD-bolag - förklara gärna vad du menar, så att jag har möjlighet att svara..typ 
|
Jag insinuerar ingenting annat än att jag inte tror att ni kan få speciellt många namn avregistrerade genom registertvätt eftersom jag tror att i princip alla är legitima och namnen således registrerade på ett korrekt sätt. Jag representerar mig själv på detta forum och delar med mig av mina egna personliga erfarenheter (eller hypoteser för den delen), vare sig min nuvarande, tidigare eller potentiellt framtida arbetsgivare ska blandas i denna diskussion.
Citat:
Andelen utländska registranter har ökat de senaste åren, en del av ökningen sker från brittiska bolag..
|
Ja det är jag också övertygad om, men frågan var hur mycket för att kunna få en bild av hur många sådana registreringar som sker. Men om det är svårt att plocka fram så behövs det inte, det var enbart av nyfikenhet som sagt.