Kom ihåg mig?

Varför är oftast "affiliate-sidor" så fula?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-22, 12:37 #1
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar

Reg.datum: Apr 2010
Standard Varför är oftast "affiliate-sidor" så fula?

Jag har aldrig hållt på med affiliating, reklam eller annonsering. Mitt i princip enda område är webdesign / utveckling. Har väl även pluggat lite inom SEO och lärt mig en del vettiga saker från diverse bloggar (bland annat sweelys blogg nabillionare.se), folk, videos och egna hemsidor.

Men som sagt, en sak jag aldrig hållt på med är sådana där "reklamsidor". Ni vet vad jag menar, det kan vara typ domäner såsom "gå-ner-i-vikt.nu", "allt-om-iphone.nu", "acneproblem.se" eller liknande. Med andra ord, hemsidor vars domäner är extremt tydliga på vilket område det har att göra med.

Men en sak har tamefan alla dessa gemensamt, de är otroligt fula. Ok, jag förstår att man kanske inte vill lägga ner massa tid / pengar på att skaffa sig en überdesign @ simplebits eller dylikt. Men det jag alltid möts utav (i princip utan undantag) är en kritvit, extremt tråkig wordpress-mall fylld med text, länkar och lite bilder.

Varför? Av vilken anledning? Jag klankar inte ner på er (ifall någon nu känner sig träffad ), men jag som webdesigner mår dåligt, när jag ser så bra domännamn och content, sen så livlösa och tråkiga designer.

Det känns som att ifall man hade lagt ner liiite mer energi på designen och utformandet, att den sidan isåfall skulle bli bättre ihågkommen utav besökaren.

Så, hur kommer det sig? Är det ur en SEO-punkt sådana hemsidor måste vara tråkiga, sakna logotyp, snustorr grå navigation och ingen personlighet? Tänkte mig ifall google lättare filtrerar ut den "vettiga informationen" eller liknande.

Nej men ärligt, inget ont menat mot er som sysslar med sådant. Det känns bara så dystert för mig som webdesigner att se sådant.

Senast redigerad av Solaris den 2011-04-22 klockan 12:39
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017