Kom ihåg mig?

Förlorat Paket.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-21, 17:07 #12
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Enkelt. Många utlämningsställen gör fel.

Fall 1: står det ett namn på paketet, så kollar man ID och lämnar ut paketet. ID kan vara falsk och då har du ett bedrägeri på halsen. De kollar inte om personen har fullmakt eller inte ... de bara kollar ID - stämmer det så är man lat och lämnar ut paktet.

Fall 2: står det bara ett företag, så måste de in i datorn, kolla vem har fullmakt, är registrerad av postens företagscenter och kan hämta ut pakatet. Kolla ID och lämna ut paketet. Man lämnar de inget val och inga genvägar.

På det sättet blir fall 2 säkrare.

Visst studiox skriver att även i fall 1 borde de kolla fullmakten, men 90% gör de inte det. De nöjer sig med ID-kortet - jag har varit med om detta ofattbart många gånger.

Så tro på mig och skicka endastendligt fall 2 - skriv inte "Att: Kalle Svensson" på paketen, bara företagets namn.
I Fall 1 så står det företagsnamn+personnamn på adresslappen och då gör posten alltså en ID-kontroll och lämnar ut det? Och detta sker *även* om namnet på paketet och namnet i ID-handlingen inte stämmer överens? Posten hävdar ju efter kontakt med dem rörande detta att namnet inte har någon betydelse, endast företagsnamnet används för att det "står överst" som de uttryckte sig.

Fall 2: Är detta ett standardförfarande? Finns det något, någonstans som styrker att Posten har denna skyldighet? Iom. att posten hävdar att namnet i Fall 1 inte har någon betydelse så borde ju i praktiken endast Fall 2 existera..

Vi kommer självklart att göra så i fortsättningen och även undvika sms-aviseringar i ett fall som detta. Blev lite konfunderad, då paketet faktiskt skickades till en Box-adress, så det borde ju kommit till företagscenter, men när jag kollade det nu igen så verkar det blivit utlämnat här:

Österleden 165, Landskrona
Postombud
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017