FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
och jag försvarar absolut inte det beteendet och är det sant så kan dom ju ta sig där pepparn växer.. du kanske ska lugna ner dig och formulera dig annorlunda nästa gång för jag hade då inte för avsikt att säga att sådant beteende är okej. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Några intressanta stycken saxade: Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Jag tycker också att det inte är mer än rätt att man ger sig på dessa företag. Pokerbolagen har ju inte direkt gjort sig kända för att vilja bidra till samhället på något vis. Däremot är det definitivt INTE okej att myndigheterna omhändertar domäner utan att en dom fallit. Är inte särskilt förtjust i den amerikanska protektionistiska politiken heller.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-04-16 klockan 00:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Men det där ser... hemskt ut. Det är sjukt och förjäkligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det centrala är lagen om gambling:
Citat:
Penningtvätt känns lite mer som ett långskott, men eftersom det är upp till trettio års fängelse så förstår jag att åklagaren vill ha med det som åtalspunkt för att ha något att förhandla med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Lite OT men ändå inte: Det här med att de flesta tycks tro att man 'äger' sina domäner har alltid förundrat mig. Den som 'äger' alla .com, .net domäner är ju det Amerikanska företaget Verisign som jag förstått det. När du då registrerar eller 'köper' en .com, .net domän så 'hyr' du ju bara domänen tills den dagen du slutar betala 'hyran' till 'hyresvärden'. En .com, .net registrerare(oavsett land) är ju bara en mellanhand mellan ägaren(Verisign) och dig som 'hyr' domänen. Om vi tar hyresrätter(lägenheter) som exempel, så sker det säkert dagligen att folk blir vräkta med hjälp av polis p.g.a. brott och andra orsaker. Jag ser faktiskt ingen större skillnad i fallet med de hyrda domänerna Pokerstars.com, FullTiltPoker.com och AbsolutePoker.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Hur påverkas vi i EU utav detta? Är det bara fortsätta som någonting aldrig har hänt?
Anledning att jag undrar är att jag har en del folk / personer som jag gör pokerrelaterade hemsidor till, och känns lite risky ifall det skulle bli något stort strul med deras affiliates (pokerstars osv) här på EU-plan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ganska intressant hur mycket de har tjänat på amerikanska marknaden. Bara för att säkra en del av pengaflödet valde de att investera över $10.000.000 i en förlustbank som "muta".
"Ingen bank som vill ha dig som kund? Köp en egen bank!" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu finns även en artikel om det på ab..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12891902.ab Men det verkar vara som att Pokerstars.com är avstängt international och de andra ska fungera fint utan för USA ? Senast redigerad av mister den 2011-04-16 klockan 11:34 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|