FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tjo alla, vet inte vart jag ska posta detta men jag testar här.
Jag hittade nyss ett otroligt konstig problem eller vad man nu skall kalla det, jag driver sidan www shareitall se Och idag så hittade jag http://fratexim.org/ där dom hämtar min sida via cURL. Min fråga är varför? Vill dom bygga upp sin SERP-rank? Dom tjänar ju inga pengar på den, dom tjänar ju jag. Jag förstår inte syftet? Sen så är det även så att sidan har varit väldigt seg på sistonde, kan det ha att göra med att dom hämtar min site via cURL rätt ofta? Hoppas någon kan ge mig svar på några av dessa dumma frågor. För jag fattar ärligt talat ingenting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen av sidorna funkar för mig.
Kan du inte blocka den siten så de inte kan hämta er site via cURL? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ser det, jodå, självklart kan jag det, men jag vill gärna försöka få reda på vad sytet kan tänkas vara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Förstöra för dig kanske, är inte så värst insatt i seo, men duplicate content är aldrig bra. Nån konkurrent kanske vill förstöra för dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
shareitall.se. 10800 IN A 188.121.50.14
fratexim.org. 3600 IN A 188.121.50.14 ... Det ser ut som domänen pekar på samma ip. Läs på om exempelvis mod_rewrite... eller ta hand om det direkt i din php-kod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
<?php if($_SERVER['SERVER_NAME'] != 'www.shareitall.se') die(); ?>
EDIT: Eller ännu bättre, så får du lite länkkraft med RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.shareitall\.se [NC] RewriteRule ^(.*) http://www.shareitall.se/$1 [L,R=301] EDIT2: Hah, förövrigt vet jag vilka ni/du/sajten är ![]() Senast redigerad av Jine den 2011-04-12 klockan 14:41 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tar bort de jag skrev innan ..
Någon som känner till sidan exlink-se.com? Såg att all text jag har på min sida publicerats där... kan detta skada min sida? Senast redigerad av spexer den 2011-04-13 klockan 19:43 Anledning: Kolla upp lite mer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
fratexim.org skickar i alla fall mig vidare till shareitall.se..?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jääs, jag fixade till en rewrite som gjorde att om man inte kommer in på sidan via shareitall.se så skickas man dit.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|