FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||||||||||
|
||||||||||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag är inte ute efter att övertyga dig om att PHP är bättre. Däremot så tycker jag att hela din insats i att ge dig på PHP verkar baseras på att allt ska fungera precis likadant som det språk du förälskat dig i. Om man inte kan överge det till en början tror jag inte det är någon större poäng med att försöka utöka sin värld med fler språk.
![]() |
![]() |
#2 | ||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Flitig postare
|
Citat:
Q.E.D Sedan handlar inte diskussionen om vad som finns. Läs om tråden igen. Jag är nämligen helt säker på att alla obskyra exempel på paket som jag tagit upp finns tillgängliga i PHP. Citat:
Citat:
Dessa pakethanterare är fortfarande inte plattformsoberoende och låter mig inte specificera vilka paketberoenden mitt projekt består av. Citat:
Kolla bara på Roller Coaster Tycoon. Större delen av de tre första spelen är skriven i just ASM. Sedan så kan man fråga sig vad Rails har med saken att göra. Citat:
Bryggor mellan ett språk och ett projekt, där projektet kan tänkas utvecklas snabbare än språket bör rent generellt utvecklas vid sidan av. Chansen att någon gör någon funky i String-klassen i valfritt språk är med stor sannolikhet mindre än att något funky (användbart) implementeras i MongoDB. Vad du ville visa med det där förstår jag inte riktigt. Hur sätter du mongo som ett paketberoende i din applikation då? Citat:
Möjligen att Lasse hos Lasses Fisk inte bryr sig om copy ´n paste-kod från någon random-forum, men jobbar man med lite större projekt där kvaliteten på koden är otroligt viktig så finns det (tyvärr) ingen möjlighet att använda kodbasen. Sedan så får du gärna utveckla det där med automatiska uppdateringar. Citat:
Att kopiera kod tillsammans med alla paketberoenden tar tid, vilket kanske inte är ett problem om projektet är litet, men ställer till aningen med problem i lite större kodbaser. Ta te.x koden jag postade i tidigare inlägget. Projektet är relativt litet, ändå hade jag angivit drygt 30 gems. Varje gems beroende resulterade i slutändan i 190 paket. Citat:
Ta bara en titt i feedback-forumet. Det är ju inte direkt rocket-science. ![]() Citat:
I min värld så ökar även implementeringstiden i samband med att mer kod behöver skrivas. Citat:
Som tidigare nämnt så handlar det inte om något är möjligt eller ej utan hur snabbt och enkelt det faktiskt är att utföra något. Citat:
Här är listan: http://pastebin.com/Hfk9QCAn Citat:
Citat:
Citat:
Jag skulle dock inte få för mig att göra samma sak i ett större projekt, där jag har folk över mig. Ni får ursäka min möjligen aggressiva ton, jag känner att jag hade aningen svårt att linda in mina svar i silkeshandskar ![]() |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Ställer mig också frågande till vad du egentligen ville ha ut av tråden, Nerix... Du vet ju uppenbarligen redan att Ruby är fullständigt överlägset på alla sätt och vis. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|