| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Du har valet ett även välja om du vill acceptera OCR endast med, då går inga felaktiga betalningar igenom. Alltså du skyddar mot alla idioter som skriver allt möjligt konstigt som meddelande istället.
Sedan kan du välja mjuk eller hårdkontroll, hårdkontroll så ställer du in längden på OCR du använder och hur många siffror du har som checksum. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Haha, men allvarligt. Hälften av kunderna klarar ju inte ens skriva fakturanummer. Några skriver kundnumret (är väl rätt ok ändå) medan några skriver sitt förnamn!
Hur svårt är det att läsa sig till ett fakturanummer??? Håller med patrikweb att många kunder är idioter, tyvärr är det ju så att "kunden har alltid rätt" (för det mesta). |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Jo, han är duktig på att odla kundrelationer
I sådana sammanhang SKA emellertid kunden inte kunna skriva helt galet (det ska utvecklarna och de som tillhandahåller systemet se till) men givetvis är det betydligt svårare att skydda sig mot misstag på siffrorna vilket sker titt som tätt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-30 klockan 19:04 |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|