Nykomling
|
|
Reg.datum: Feb 2011
|
|
Nykomling
Reg.datum: Feb 2011
|
Jag har gjort lite efterforskningar kring detta problem och det verkar som att mina sidor klassats av Google som "Thin affiliate sites". I den här artikeln pickledshark.com/thin-affiliate-site/ står det att bestraffningen ger en -50 i placeringar vilket är ganska precist vad jag har fått på flera av mina sidor då de hamnat på mellan sida 4 - 6 i sökresultaten.
Det trista är att Google:s beskrivning för att undvika bli klassad som en "thin affiliate site" är att man tillför något till besökare så som prisjämförelse, information och likande - saker som jag just har på majoriteten av de här sidorna. Men det blir väl att kavla upp ärmarna och köra seriös rehab för alla sidorna närmsta tiden så att de får värde.
Någon som vet om det går att få tillbaka sidorna i bra positioner igenom genom att tillföra bra material och länkar eller måste jag skicka in någon reconsideration till Google på det?
I samband med allt det här har även två av mina mobilsidor hamnat längst bak i indexet istället för att få en -50 bestraffning som de andra. Samtidigt har en blogg som inte påminner om de här sidorna också hamnat längst bak och den har ändå en del ok material så det måste bero på att jag varierat ankartexter för länkar för dåligt eller liknande?
|