| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att .SE Direkt skapades för de befintliga kunderna har jag numera förståelse för, men jag anser ändå att .SE Direkt borde vara AB med egen resultatenhet så att man bättre tog hänsyn till sina registrarer. Med specifika vinstkrav på .SE Direkt som AB, kunde man vara säkrare på att affärsidé och prissättningar var riktiga och marknadsmässiga. Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-25 klockan 13:33 Anledning: personangrepp redigerat |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
@Danielos - Det känns som att det inte spelar någon roll i hur övertydlig jag är kring .SE Direkts organisationstillhörighet.
Detta eftersom du inte tycks förstå vad en befintlig avtalspart är och innebär. Referens: Citat:
- om det inte skulle varit för .SE Direkt (som hade samma organisationsnummer som .SE - alltså den part de redan hade ett avtal med för sina domäner). Detta är anledningen till att .SE Direkt lyder under stiftelsens organisationsnummer och inte är eget bolag - för att innehavare inte skulle bli drabbade! Utan denna lösning skulle det inte funnits några registrarer - så enkelt är det, eftersom den nuvarande affärsmodellen inte skulle varit möjlig att genomföra.. Att antalet registranter som hamnade hos .SE Direkt blev större än förväntat, har jag redan redogjort för i tråden och min uppfattning är att registrarer hanterade detta "på varierande sätt". Sen - varför skulle jag lägga tid på att räkna fram rätt siffra för ett befängt påstående du gör? Du påstod det finns 1-2 stycken .se-ackrediterade registrarer som inte är webbhotell och samtidigt använder domäner som lockvara - jag säger att det inte alls stämmer. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Det är mycket som går att förbättra både hos .SE Direkt, .SE och Toppdomänlagen.
Men att börja bryta avtal och tvinga kunderna till nya företag kan ju inte vara lösningen för något av dem. De har ju redan en högre prisbild än säkert 95% av registrarerna för .SE domäner och har ju med detta vart tydliga att de inte konkurrerar med registrarerna. Om en registrar har en kund som betalar för webbhotell m.m. och inte lyckats converta över just domänbiten bör man ju fundera om det är rätt bransch man sysslar med, alternativt ta en distanskurs i marknadsföring. Tycker även många registrarer/webbhotell är tydliga med detta då de erbjuder domänöverlåtelse med auth på bara någon minut. Nä, jag förstår inte över huvudtaget hur du kan se .SE direkt som en konkurrent för att de fortfarande har kvar några domäner. Med ditt förslag hade du fått över några domänregistreringar som ändå, rent teoretiskt skulle leda till förlust. Avslutningsvis vore det intressant att veta vad du/din säljare får för respons när ni kontaktar en kund som fortfarande har domänbiten kvar hos .SE. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Generellt är man tvekande inför transfer, och när det gäller vårt gratiskonto, är transfer ett krav av förståeliga skäl och där har flera valt att avstå om man måste göra transfer, så enkelt är det, och att nämna i sammanhanget är att ingen som har haft domänen hos en annan registrar eller webbhotell har uttryckt tveksamhet och självklart arbetar vi intensivt och fortlöpande på att stärka båda kvalitet på tjänster och förtroende för oss.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
) och då kan man ju inte klandra en person som har en domän på .SE Direkt om han är tveksam inför det okända med att transfera en domän, jag sa även att det handlar om kvalitet på tjänster och att nå ut på olika sätt, och det beror på flera andra faktorer inkl. konkurrensfördelarna som du nämner, men självklart är det inte bara jag som upplever samma sak.
Senast redigerad av Danielos den 2011-03-25 klockan 16:44 |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
@Danielos - Nu får du sluta!
Det e-mail som skickades till påtalade brister och felaktiga registreringsvillkor, (Du har det dessutom längre ner i det jag skickade dig idag) och där preciseras inte speciella dokument eller URLer, däremot ombeds ni omgående åtgärda detta. Jag gissar att "oväntligheter" ska betyda oväsentligheter - och om du anser att .SE:s registreringsvillkor är en oväsentliga, så har ni ett mycket allvarligt problem. Citat:
Huh, Vad är det du insinuerar om att jag skulle veta eller undanhållt?? Menar du att jag skulle haft någon inblick eller kännedom i .SE eller för den delen Registrars.se innan jag engagerades av .SE och innan mitt första möte med Registrars.se:s styrelse? I sådant fall har du helt fel, Eva! Du tycks glömma när jag landade på .SE (strax innan affärsmodellsbytet) - och det är från den tiden jag har viss insyn i verksamheten. Att diskussioner förts kring modellbytet i flera år innan känner jag till, men jag har ingen som helst aning om vem som sagt vad eller vilka förslag som tagits fram. Jag ser det inte heller som det minsta intressant att se tillbaka på, eftersom jag endast kan och vill svara för den tid jag funnits med i bilden och har inget intresse i att tala för vare sig andra eller för vilka förslag som lagts innan jag kom med i bilden och blivit delaktig. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
men förstår verkligen inte vart du vill komma. Jag vet vart jag vill komma och framföra och det är med några få rader: 1. Avveckla .SE Direkt så snart det går och arbeta aktivt på det. 2. Förklaring på hur intäktmodellen ser ut för IIS att kunna erbjuda domäner för det låga priset av 180kr 3. Vad har IIS vidtagit för åtgärder mot registrarer där man inte förnyat domäner som var betalda i tid? Varför går det inte att lungt och sansat samtala om ovanstående punkter utan att säga till varandra att sluta och att folk har allvarliga problem? Peter, uppenbarligen irriterar du dig väldigt mycket på mig, men låt oss sansa oss och samtala om detta som vuxna personer. I de delar man har skilda åsikter måste man kunna respektera varandra och man måste kunna diskutera generellt om saker och hålla lämplig distans till saker, detta gäller ju oss alla. Senast redigerad av Danielos den 2011-03-25 klockan 17:17 |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Citat:
Jag tror inte att du hade inblick i IIS eller Registrars.se innan du anställdes på IIS. Men jag trodde att du, när du började och satte dig in i arbetet tvingades gå bakåt för att skaffa dig den kringinformation som behövs för att få en förståelse av den rådande situationen. Men jag trodde kanske fel? Citat:
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|