FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tror du räknar på en "hemmafixare" som bor på pojkrummet/jobbar från egen lägenhet och använder "privata" saker till sin verksamhet. Då är ju såklart kostnaderna mycket lägre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ja, 1 Mkr per person och år + moms är ganska normalt arvode att dra in. Som konsult är 150 000 kr ganska normalt som fasta kostnader. Men jag drog ner på det eftersom TS skulle enbart leva på tafiliateverksamhet och då blir omkostnaderna kanske lägre om man inte behöver någon marknadsföring. Annars bör man budgetera ca 30% av omsättningen till marknadsföring. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag räknar på att TS är under 26 år. Det finns inget som säger att man måste ha ett kontor. Själv föredrar jag att jobba hemifrån från lägenheten eller från caféer eller övriga sköna miljöer. Men om man vill jobba från kontor så kan man ju lägga på 50000 i intäkter per år, dvs 450000. Dessa siffror liknar Connys men jag räkar då med 20000 netto och inte brutto. Personligen har jag knappt några utgifter i företaget. För de 40000 jag budgeterade ovan ryms 2 datorer per år, ny skrivare, kontorsmateriell, telefoni m.m. För att leva på affiliating/adsense behöver jag inte vidare utgifter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Conny skriver ganska tydligt att hans siffror gäller "konsultverksamhet" men det kanske du missade?
Där av mitt inlägg om att ni räknade på olika saker... Läs om och läs rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Han skrev om två fall, ett som konsult och ett att leva på affiliate-intäkter. I båda fallen anser jag att utgifterna är högre än vad någon av mina bekanta har inom något av dessa fall vilken jag trodde framgick av hur jag uttryckte mig. Men din senaste kommentar var ju tämligen meningslös. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Min erfarenhet som företagare säger mig att kostnaderna nästan alltid anpassar sig efter inkomsterna. Det är helt vansinnigt vad låga kostnader man kan ha då man har låga intäkter. Och helt vansinnigt hur höga kostnader man kan ha då man har höga intäkter. Men det är inte så konstigt egentligen. Har man pengar till att flyga jorden runt på kundbesök, ja då flyger man jorden runt på kundbesök. Har man inte pengar till det, ja då stannar man hemma.
Man bör inte nödvändigtvis blanda ihop ett genomsnitt med vad som är "normalt" när det kommer till kostnader. I alla fall inte utan att ta med intäkterna i kalkylen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Som jag förstår det har du inte börjat med affiliateverksamhet än och då är det en ganska lång väg till en bra årsinkomst. Väldigt många tror att det är superenkelt att dra in pengar på nätet och i vissa fall är det ju det.
Men att skala det från att dra in 4-5000 i månaden upp till 60-70000 i månaden är ett stort steg. Jag vet inte hur din vardag ser ut idag men om du har ett jobb är det ju bara att sätta igång. Är du bra på skriva på engelska borde du gå på den engelska marknaden direkt. Helt enkelt eftersom det är helt andra pengar där och väldigt mycket mer du kan promota. Jag har levt av mina affiliateinkomster i Sverige under ett par år men då har jag även gjort egna informationsprodukter som jag har sålt. Nu har jag tagit steget fullt ut och kommer enbart att satsa på USA nu. Men om du bara vill vara i Sverige så kan det bli kämpigt att skapa en sådan inkomst bara genom affiliate. Men samtidigt är det ju väldigt billigt att starta. Webbhotell, ett par domäner och ett verktyg för att samla upp prenumeranter på dina webbplatser. Kan inte nog understyrka hur viktigt det är att försöka få tag i besökarens e-postadress. Delvis för att kunna erbjuda liknade produkter eller göra dina egna (vilket är det bästa). Om du skippar detta steg blir det nog svårt att lyckas. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|