Kom ihåg mig?

Hur får ni ihop det?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-22, 17:06 #11
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2005
Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Som vanligt överdriver Conny in absurdum hur stora utgifter man brukar ha. Jag kan ju utgå från alla konsulter jag känner och ingen har dessa utgifter.
Gissar att Conny räknar på "riktigt" har du ett konsultbolag så är utgifter på 150k/år/person inte alls överdrivet när man räknar in datorer/hyra (för arbetsplats) / UTBILDNINGAR (gick just själv en 3dagrs kurs som kosta 22k exkl )/julfest/stolar skrivbord kaffemaskin osv.

Jag tror du räknar på en "hemmafixare" som bor på pojkrummet/jobbar från egen lägenhet och använder "privata" saker till sin verksamhet. Då är ju såklart kostnaderna mycket lägre.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 17:28 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Allt beror väll på hur det ser ut hemma, om man har sambo som drar in pengar, eller om man bor hemma. men Conny utgår ifrån en medellön. Jag skulle nästan vilja sätta ribban ännu högre, en miljon per anställd är väll en normal beräkning ( om man nu bedriver företag ) för att företaget skall gå med OK vinst.
20000 kr som bruttolön är en extremt låg lön, normalt är väl runt 30000-35000 kr/mån, men som företagare ska man nog räkna högre lönenivåer.

Ja, 1 Mkr per person och år + moms är ganska normalt arvode att dra in.

Som konsult är 150 000 kr ganska normalt som fasta kostnader.

Men jag drog ner på det eftersom TS skulle enbart leva på tafiliateverksamhet och då blir omkostnaderna kanske lägre om man inte behöver någon marknadsföring. Annars bör man budgetera ca 30% av omsättningen till marknadsföring.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 18:28 #13
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Gissar att Conny räknar på "riktigt" har du ett konsultbolag så är utgifter på 150k/år/person inte alls överdrivet när man räknar in datorer/hyra (för arbetsplats) / UTBILDNINGAR (gick just själv en 3dagrs kurs som kosta 22k exkl )/julfest/stolar skrivbord kaffemaskin osv.

Jag tror du räknar på en "hemmafixare" som bor på pojkrummet/jobbar från egen lägenhet och använder "privata" saker till sin verksamhet. Då är ju såklart kostnaderna mycket lägre.
Jag räknar enligt vad jag tror svarar på trådsvararens frågor. Han nämnde 20000 netto vilket motsvarar en lönekvivalent på 26000 kronor per månad eller att ha 30000 i vinst per månad. Det blir 360000 per år. Om du då har utgifter på drygt 3000 kronor per månad inom firman så måste du dra in 400000 per år.

Jag räknar på att TS är under 26 år. Det finns inget som säger att man måste ha ett kontor. Själv föredrar jag att jobba hemifrån från lägenheten eller från caféer eller övriga sköna miljöer. Men om man vill jobba från kontor så kan man ju lägga på 50000 i intäkter per år, dvs 450000. Dessa siffror liknar Connys men jag räkar då med 20000 netto och inte brutto.

Personligen har jag knappt några utgifter i företaget. För de 40000 jag budgeterade ovan ryms 2 datorer per år, ny skrivare, kontorsmateriell, telefoni m.m. För att leva på affiliating/adsense behöver jag inte vidare utgifter.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 18:41 #14
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Conny skriver ganska tydligt att hans siffror gäller "konsultverksamhet" men det kanske du missade?
Där av mitt inlägg om att ni räknade på olika saker...

Läs om och läs rätt.
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 18:56 #15

Citat:
Ursprungligen postat av Ara Visa inlägg
Conny skriver ganska tydligt att hans siffror gäller "konsultverksamhet" men det kanske du missade?
Där av mitt inlägg om att ni räknade på olika saker...

Läs om och läs rätt.
Du kan ju också läsa vad han skrev..
Han skrev om två fall, ett som konsult och ett att leva på affiliate-intäkter.
I båda fallen anser jag att utgifterna är högre än vad någon av mina bekanta har inom något av dessa fall vilken jag trodde framgick av hur jag uttryckte mig.
Men din senaste kommentar var ju tämligen meningslös.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 20:00 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Min erfarenhet som företagare säger mig att kostnaderna nästan alltid anpassar sig efter inkomsterna. Det är helt vansinnigt vad låga kostnader man kan ha då man har låga intäkter. Och helt vansinnigt hur höga kostnader man kan ha då man har höga intäkter. Men det är inte så konstigt egentligen. Har man pengar till att flyga jorden runt på kundbesök, ja då flyger man jorden runt på kundbesök. Har man inte pengar till det, ja då stannar man hemma.

Man bör inte nödvändigtvis blanda ihop ett genomsnitt med vad som är "normalt" när det kommer till kostnader. I alla fall inte utan att ta med intäkterna i kalkylen.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-29, 17:31 #17
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Som jag förstår det har du inte börjat med affiliateverksamhet än och då är det en ganska lång väg till en bra årsinkomst. Väldigt många tror att det är superenkelt att dra in pengar på nätet och i vissa fall är det ju det.

Men att skala det från att dra in 4-5000 i månaden upp till 60-70000 i månaden är ett stort steg. Jag vet inte hur din vardag ser ut idag men om du har ett jobb är det ju bara att sätta igång. Är du bra på skriva på engelska borde du gå på den engelska marknaden direkt. Helt enkelt eftersom det är helt andra pengar där och väldigt mycket mer du kan promota.

Jag har levt av mina affiliateinkomster i Sverige under ett par år men då har jag även gjort egna informationsprodukter som jag har sålt. Nu har jag tagit steget fullt ut och kommer enbart att satsa på USA nu.

Men om du bara vill vara i Sverige så kan det bli kämpigt att skapa en sådan inkomst bara genom affiliate. Men samtidigt är det ju väldigt billigt att starta. Webbhotell, ett par domäner och ett verktyg för att samla upp prenumeranter på dina webbplatser.

Kan inte nog understyrka hur viktigt det är att försöka få tag i besökarens e-postadress. Delvis för att kunna erbjuda liknade produkter eller göra dina egna (vilket är det bästa). Om du skippar detta steg blir det nog svårt att lyckas.

Lycka till.
pluxus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017