Kom ihåg mig?

Utveckling av betalmodul, kostnad?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-22, 12:48 #1
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 734
Tack för alla svar! jag har fått en rätt bra uppfattning...

Det behöver inte vara hostad utan vill köra det som blir billigast

Angående krav så är väl dom flesta kortbetalmoduler rätt lika?

Som Magnus skriver så är det väl detta som ska göras
1. Reserverar beställningen i e-handelssystemet.
2. Skickar underlag för betalning till en betalförmedlare.
3. Tar emot svar från betalförmedlaren och antingen uppgraderar den reserverade beställningen till slutförd, eller så avbryter beställningen och släpper varorna fria igen.

något mer?
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-23, 03:12 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Sådant här är inga konstigheter och går lätt att göra om du använder dig av en färdig betalväxel såsom Dibs, Samport, Auriga, eller motsvarande. Mellan 3 och 10 timmar arbete skulle jag säga, beroende på vem du anlitar och om kodknackaren gjort liknande jobb tidigare.

Du behöver inte tänka ut hur det ska fungera. Det rör sig som sagt om färdiga lösningar som bara behöver integreras med butiken. På gott och ont så har du alltså inte så många valmöjligheter, utan det kan i princip bara fungera på ett sätt.

Alternativet är att utveckla en egen betalväxel. Men det bör bli en riktigt dyr historia. Minst några hundratusen i utvecklingskostnader och ytterligare några hundratusen på PCI-certifieringen som krävs för att hantera kortuppgifter. Det är egentligen bara ett alternativ för stora företag.

Sen ska man veta att kortbetalningar över nätet inte fungerar särskilt bra år 2011. 30-40 % misslyckade/avbrutna kortbetalningar är helt "normalt". Så du bör erbjuda andra betalningsalternativ som komplement.

Man kan fråga sig vilken ICA-handlare som skulle acceptera att vart tredje kortköp misslyckades :/. Vi e-handlare gör det i alla fall dagligen.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017