Kom ihåg mig?

Märkligt samtal, Leasab, bemanninsportalen.nu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-07, 15:16 #1
Vic Vic är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2011
Vic Vic är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2011
Standard Märkligt samtal, Leasab, bemanninsportalen.nu

Hade en märklig upplevelse i fredags. Jag blev uppringd av en rekryterare på Leasab. De sökte en person som kunde marknadsföra deras tjänst bemanninsportalen.nu, en kostnadsfri tjänst för att jämföra bemannings- och rekryteringsföretag. Eftersom att den person som arbetade med detta av personliga skäl var tvungen att sluta.

Jag skulle tjäna ca 40 000 kr/mån vilket jag blev ombedd att upprepa i telefon. Bara det drar man öronen åt sig. Det var också brottom eftersom hans kollegor samtidigt letade efter en kandidat.

Jag har större delen av mitt liv arbetat med innesälj och telefonsälj och hela samtalet med Leasab kändes som hur man lägger upp ett försäljningssamtal. Telefonsamtalet avslutades med att han ville få hela mitt personnummer. Det kändes som att det var mest intressant för honom och jag kunde anna en liten besvikelse i hans röst när jag sa att jag ville spara på det 4 sista siffrorna till senare.

Jag bad om att få mera inforamtion skriftligt till mig per e-post om upplägget för arbetet eftersom han var omöjlig att prata med i telefon. Han har inte skrivit tillbaka till mig.

Det känndes lite som en scam, är det några fler som har blivit kontaktade av detta företag?
Vic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017