FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Litar du på ditt webbhotell? | |||
Ja, självklart. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 56.60% |
Nej, inte alls. |
18 | 33.96% |
Har ingen uppfattning. |
5 | 9.43% |
Antal röster: 53. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#21 | |||||||||
|
||||||||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Sen är det som i alla andra branscher att förr eller senare så kommer det in folk som inte har ett inbyggt hederskodex och heller inte rättar sig efter sin arbetsgivares instruktioner. Dessa personer blir nog inte så gamla i branschen.. i alla fall inte bland de webhotell som är noga med att följa hederskodex. Citat:
![]() Citat:
Citat:
Sen kan man ju också se till att signera domänen med DNSSEC. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Miljötänk där?
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det går alldeles utmärkt att bygga säkra emaillösningar. PGP har funnits sen början av 90-talet
![]() Sätter man upp allt korrekt kommer inte ens serveradmin att kunna läsa de email som är krypterade. Om man mailar internt eller externt har ingen betydelse så länge man har mottagarens publika nyckel. Även nyckelhanteringen går att lösa så att det sker smidigt. Jag hostar PGP-mailservrar åt flera företag och det fungerar utan några större problem. Självklart kostar driften lite mer, men för de som inte vill posta "vykorts-mail" så är det värt det. Senast redigerad av SimonP den 2011-03-01 klockan 18:50 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett av mina webbhotell jag använder liter jag absolut inte på eftersom de agerar helt godtyckligt. Tyvärr är det lättare sagt än gjort att flytta från hotellet men jag lägger inget nytt där och viktigare sidor försöker jag flytta. Men läsa mina mail är jag säker att de inte gör, pratar mest om upptid, support, skylla fel på kund, stänga av konton m.m.
Svenska webbhotell litar jag på, åtminstone City Network, surftown och Binero, trots att jag skrivit lite negativt om det sistnämnda ![]() Angående övervakning så bryr jag mig inte så mycket eftersom jag sällan har känslig information samt att jag litar tillräckligt på Gmail. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad rekommenderar du då? Skriva över infon 10 ggr och hoppas ingen vill lägga 10k på att få ut all info, inklusive möjligen alla användares lösenord (krypterade, men om man tittar på genomsnittliga lösenord så är det inte mycket värt).
Vi kör våra diskar genom en degausser och slår sönder dem sen. Inte miljövänligt, men informationssäkerhet är viktigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
|
AndreasS:
En 7-passradering uppfyller USA:s Försvarsdepartements standard 5220-22M för säker radering av magnetiska medier. Vilken utrustning för 10k återställer en sådan överskrivning? Är man orolig är det bara att köra en 35-passradering (inbyggt i Mac OS X). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Data_er...rwrites_needed Enligt denna artikel finns det inte heller någon som visat en återställning av överskrivet data: http://en.wikipedia.org/wiki/Data_re...erwritten_data Tio gånger med slumpmässigt data bör då absolut förhindra all form av återställning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skriva över 10 ggr är nog som sagt var att ta i, särskilt då risken för att någon ens försöker sig på det hela bör vara mycket liten. Det är i mina ögon oacceptabelt att informationssäkerhet går före miljön. Hanteringen är dessutom knappast förenlig med avfallsförordningen:
Citat:
Inrego är ett trevligt företag som också är värt att nämnas i sammanhanget.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-01 klockan 19:16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tror det är en liten del av alla stora företag som har en helt egen serverhall där de sköter all drift med egen personal om det inte just det är en del av deras kärnverksamhet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Citat:
Bret Taylors säger: Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2011-03-02 klockan 09:22 |