FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har några Vbulletinfrågor om ngn vänlig själ kan hjälpa mig. Gör gärna en samlingstråd här.
- Någon som vet var man kan utöka det antalet sparade PM som är satt som default? - Hur lägger man till googleboot mfl spindlar för att de ska kunna indexera? Dvs om man enbart har medlemsinloggning och ej gäster kan se innehållet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
1. Det sätter du för respektive usergroup.
2. Du måste tillåta gäst-access för att indexera forumen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
finns det möjlighet att ta hide på inbäddade youtube videos för besökarna?
finns få anledningar för besökare att bli medlemmar känns det som när de får allt gratis, tror videos kan locka de att logga in utan att förlora något på google eller info på forumet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För er som inte vet vem jag är så driver jag bland annat www.99.se och har jobbat med vBulletin sedan 2003. Har ett litet team på fyra personer som alla jobbar med vBulletin heltid och vi är alfa-testare för vBulletin. Just nu färdigställer vi svenska iPhone-appen för vBulletin som ni alla snart kan erbjuda era medlemmar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
grymt bjornstrom, det kommer vara en uppskattad app , mina medlemmar på mmaforum.se har frågat efter en sådan i något år snart så ser fram emot den. en fråga till dig som måste ha bra koll på det mesta, är det möjligt att göra en twitter koppling där mina trådar, inlägg postas automatiskt i ett twitterkonto? Kan man göra detsamma med ens facebooksida så att tex bara nyaste artiklarna publiceras på facebooksidans status? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För det andra kan du inte skicka login/lösen till Googles botar och även om det skulle gå så vill inte Google det - dom vill ju bara indexera det "allmänheten" ser. Annars skulle du ju kunna publicera en sida för Google och en annan för medlemmarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://twitter.com/99se Angående Facebook finns det ingen automatiskt feedimport såvitt jag vet. Jag tror inte på att "spamma" Facebook utan välj ut material redaktionellt istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||