Kom ihåg mig?

Skatteparadis

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-31, 14:15 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Fel återigen. Den största finansieringsposten är, och har länge varit, statliga anslag. Alltså till stor del skattepengar. Detta gäller i ännu större utsträckning större arbeten med underhåll eller nya spår då dessa för det mesta finansieras med speciella anslag. Det är offentliga dokument så det är bara att titta på trafikverkets, gamla banverkets och riksdagens hemsida för att se både beslut och ekonomisk redovisning.

Att sedan tågtrafiken har bolagiserats vid sidan om med höga priser och överskott är en annan fråga med relevans. Men detta överskott går inte mer till järnväg än andra statliga inkomster. Jag själv tycker det är riktigt kasst och att hela ansvaret för tågtrafiken återigen skall koncentreras till en allmännyttig myndighet utan vinstkrav.
Helt korrekt, dessutom hade vi inte haft någon järnväg alls idag utan enorma statliga satsningar som aldrig någonsin hade kunnat matchas av privata investeringar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017