FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej, vi släppte igår en fristående namnservertjänst.
Nu vill vi gärna ha synpunkter på vårt tillvägagångssätt. Vi vänder oss till både den som kan dns på alla fem fingrar men även nybörjare på dns. Ett svårt upplägg som vi försökt göra enkelt. Vi undrar följande Hur svår/avancerad att förstå är tjänsten på en skala från 1-5, där 1 är enkelt och 5 är jättesvårt? Är det tillräckligt förklarande med våra hjälp och exempeltexter? Är den grafiska designen tilltalande? Får du något grafiskt fel? Isåfall vilken webbläsare och plattform? Saknar du någon funktionalitet? tjänsten hittar du på l o p d n s . s e du kan logga in med: testkonto och lösenordet är: passwd |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ett par saker jag reagerar på direkt är
1. Hur redigerar man en domän? hittar ingen editor för befintliga domäner. 2. Visa info under domändetaljer öppnar visserligen infon men stängs sen lika snabbt igen, |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
För att redigera domäner så väljer du antigen i listan uppe vid Logga ut eller väljer Lista domäner och välj som aktiv. Har rättat till felet på nummer två. Senast redigerad av acidflash den 2011-01-23 klockan 16:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi har också gjort om hur man redigera domäner så att du ser det direkt i Lista domäner. Det är just sådana här saker vi är ute efter att få input på då när man sitter och gör det tänker man på ett sätt som inte alltid är det bästa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Gillar att man kommer åt redigeringen direkt i listningen av domänerna, ett tips kan ju vara att under menyn domäner ha en länk "Registrera domän" med länkar till olika registrars, Annars gillar jag sidan skarpt, Vet dock inte än hur jag gillar typsnittet och färgen på texten, antar att det kan vara en vanesak, men lite skarpare färg på info texterna tror jag på samt ngt större text, Edit: Kollar i Firefox, Kanske kan va bra info :-) Senast redigerad av hundserver den 2011-01-23 klockan 17:02 Anledning: Kom på |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ser bra ut tycker jag, istället för att ha en delete-knapp, kan ni inte ha en chekbox som man klickar i om man vill radera entryt?
Finns det ett API? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bra ide, ska kolla på checkbox istället, eller som komplement kanske.
API finns inte, men det ska väl inte vara några svårigheter att få till. Så snart finns det ett API, tack för iden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sådär, nu har vi ett API också =) Varken jag eller Jonas har gjort ett API tidigare, så det var en kul grej och vi är riktigt nöjda med resultatet. API dokumentationen och exempelkod hittar du under fliken Vanliga frågor.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bra tjänst!
|