FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
I ett projekt har det blivit lite panik, en tjänst jag ska erbjuda tillåts inte av lotteriinspektionen. Spelar det någon roll om jag byter till ett utländskt webbhotell och server, gäller det andra regler då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror lagstiftningen gäller även om du hostar den utomlands om tjänsten riktar sig emot svenskar.
Det var ju massa turer kring det där med Ladbrokes som körde ifrån Uk om jag inte minns fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hmm ok, förbenat. Jag erbjuder bl a en tipstävling. Kostar ingenting att bli medlem, eller att vara med i tävlingen. Den är till för marknadsföring och trafik, priset är antingen pengar eller en vara. Detta godkänner inte lotteriinspektionen, det är därför jag undrar.
Någon som vet några kryphål? pm tack. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad ligger du på för TLD?
Kan tycka att det borde räcka att du lägger dig på en server utomlands för att komma förbi det, men jag ska inte svära på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Starta bolag utomlands, lägg på servrar utomlands, flytta utomlands så att driftstället inte blir Sverige.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
hurdan är tipstävlingen?
För om det är att man gör en prestation så är det inte ett lotteri.. Så formuleringen för hur tävlingen går till kan göra stor skillnad. Det skatteverket och lotteriinspektionen tittar på är vad som DOM anser är driftstället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är väl spel om pengar så som beting m.m. som regleras i lagen? Dvs när det krävs en motprestation i form av antingen pengar eller betydande arbete. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är tvärtom. Lotterier får man inte anordna utan tillstånd, men tävlingar som kräver en prestation som inte beror av slumpen är tillåtna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Lägg till en enkel fråga som är relaterad till din sida så blir det en "tävling" istället.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
http://www.lotteriinsp.se/sv/Spelfor...i-och-tavling/ (Ladda hem PDFen till höger) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|