FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag anvander mig utav en leverantor som ar min motstandare pa marknaden. MEN, han saljer bara inom USA och Kanada, och jag riktar in mig pa Sverige bara. Det funkar bra och han har inte tagit nagra utav mina stamkunder.
Daremot, ar han din motstandare i Sverige och storre an dig bor du nog tanka igenom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att vara kund hos sina konkurrenter kan föra mycket gott med sig. Det innebär ju i princip att dina konkurrenter måste tycka om dig och det är alltid bra att vara omtyckt av sina "fiender". Man kan undvika att hamna i priskrig och din konkurrent kommer inte att försöka ta död på dig genom rabiata prisdumpningar. Det värsta som kan hända dig som ny liten uppstickare är annars att etablerade konkurrenter med stora marknadsandelar försöker svälta ut dig.
Så det finns ingenting som kategoriskt säger att det är dumt att handla av sina konkurrenter. En förutsättning är dock att marginalerna är tillräckligt feta för att du ska kunna leva på dem. Om all din försäljning går till att göda din konkurrent så är det naturligtvis en dålig idé. Köp om du får bra priser. Köp inte om du får dåliga priser. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|