FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej! Jag undrar helt enkelt om det hjälper att göra viktiga nyckelord till fet text i SEO-perspektiv? Självklart kan ingen veta detta säkert, men det finns säkert väldigt bra svar att få trots allt.
Jag vore dessutom tacksam för grundläggande tips på hur man får en hemsida att ranka högt som inte kommer ha ett innehåll som uppdateras kontinuerligt. Sidan kommer dvs. att "stå stilla". Det är väl fortfarande möjligt att ranka högt? Tacksam för svar! Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ptja, det är ingen som vet ifall sökord i fet text hjälper ur ett SEO-perspektiv. Men många påstår det - så jag antar att det är rätt. Ha dock i åtanke att Google använder sig av närmare 200 olika faktorer när de rankar en webbsida, det där med att göra sökord fetare är (möjligtvis) endast en av dessa.
Föreslår således att du koncentrerar dig på annat, såsom ditt innehåll och länkarna till din sida istället för något så litet och nästintill obefintligt. Gällande din andra fråga: en hemsida måste inte ha ett innehåll som ständigt uppdateras för att hemsidan skall kunna ranka högt. Men det är helt klart en fördel då Google försöker presentera relevanta sökresultat för sina användare. Och fräsch innehåll är alltid vad vi letar efter. Jag läser hellre en iPhone recension från 2010 än 2007. Jag har ett antal statiska sidor som rankar bra, trots att innehållet inte uppdateras allt för ofta. Det går, och är hur möjligt som helst. God jul förresten ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tackar för svaret och detsamma får jag väl säga
![]() Aha, så det är till och med 200 olika faktorer? Det var faktiskt lite mer än vad jag hade tänkt mig. Tack för svaret hur som helst! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det måste väl vara <stong> eller <b> de kollar efter då?
För de kan väl inte kolla vilka css-klasser som har font-weight: bold också ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte riktigt. Det är <strong> sökmotorerna kollar på, och inte <b>
![]() Så kommer det vara i HTML5 i alla fall. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
@Sweely tror faktiskt han mena <strong> haha =D
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, jag fattade det! Försökte (så bra som möjligt) förklara att det är <strong> som gäller och inte <b>
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Heh, oj. Typo :P
Så du tror inte de har bakåtkompatibilitet till att bry sig om <b> ? HTML5 är ju inte en fastslagen standard än och det lär dröja tills merparten av sidorna följer HTML5-standarden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
<strong> finns med i HTML4.01 och är en semantisk tagg (beskriver innehållet) jämfört med <b> som talar om hur det skall se ut. Det har inget med bakåtkompatibilitet att göra, utan strong talar om att ordet är viktigt (tungt betonad) och b talar om att det skall vara fetmarkerat (inte betonat). Utseendemässigt är det ingen skillnad.
Det är ungefär som <i> och <em>. <em> är semantiskt och beskriver att man vill betona något (emphasize). <i> är bara för att göra texten snedställd och bör tolkas typ som <span style="font-style: italic;"> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är ganska övertygad om att <b> behandlas på samma sätt som <strong>. Visst är de olika, men besökarnas upplevelse är densamma, fet stil. Har man skrivit något i fet stil är det av extra vikt för besökarna och då kommer Google sannolikt också lägga extra värde på det, vare sig det är <b> eller <strong>.
Fet stil hjälper din SEO, men överanvänd det inte, utan använd det någon gång per sökord och sida. Jag brukar fetmarkera första och kursivera andra förekomsten av sökordet i brödtexten. Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-12-25 klockan 22:55 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|