Kom ihåg mig?

binero nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-09, 09:01 #1
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av kilya Visa inlägg
Jag är vansinnigt onöjd med Binero efter ha varit hos dem i cirka 2 månader. Framför allt med deras databasserver som är allt annat än responsiv, och fryser cirka 20 sekunder var ~5:e minut. Och när den väl är uppe, så är den ändå riktigt slö.

Någon annan som upplever samma problem? Det känns som att de tagit på sig mer kunder än de klarar av.

Deras kontrollpanel är också under all kritik, och hänger helt enkelt inte med då och då, och skickar mig till en felsida ungefär vart 10:e klick. Häromdagen gick hela deras webbmailsystem ner i cirka 10 minuter mitt på dagen också.
Får man lov att fråga hur mycket du betalade för ditt webbhotell?
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-12-09, 09:33 #2
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Får man lov att fråga hur mycket du betalade för ditt webbhotell?
Vad har det för relevans hur mycket en av kunderna betalat. Alla kunderna borde ha tillgång till lika bra tjänster.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2010-12-09, 10:33 #3
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Vad har det för relevans hur mycket en av kunderna betalat. Alla kunderna borde ha tillgång till lika bra tjänster.
Jag håller inte med dig där. Det du betalar reflekterar också den kvalitet du kommer på, du kan ju jämföra att köpa en soffa på IKEA för 4000 och köpa en soffa från en tapetserare för 40000 det kommer vara skillnad i kvalitet, exakt samma sak tillämpas på webhotell.

http://www.binero.se/webbhotell/avtal

7.5 5.Binero har fullgoda system för dubbel lagring av data, så att denna kan återskapas i händelse av haveri, men Binero garanterar inte tillgången till data på Kunds hemsida och ansvarar inte för förlust av data.

Med andra ord, Binero tar inget som helst ansvar för din data, upptiden på tjänsten etc. Det är vad som står i resten av avtalen också.

Läser du sedan http://www.oderland.se/start/anvaendaravtal.html

§ 8 ODERLANDs Åtaganden

8.1 ODERLAND strävar att vara helt felfria, dock måste en del uppdateringar och systemarbeten genomföras. Vid driftstörningar, planerade uppdateringar m.m. meddelas detta på vår hemsida under driftstatus. Dessa görs i största möjliga utsträckning efter kontorstid, dock kan det inte garanteras. En tillgänglighet på 99,6 % garanteras, baserat på kalenderår.


Så ser du en tydlig skillnad i kvalitet och garantier. Oderland garanterar en upptid, Binero gör inte. Kostnadskillanden? Ungefär en hundring mellan de minsta paketen. Dock så är Oderlands paket "mindre" dvs, dyrare å andra sidan har de nog mer utrymme i sina priser för att hålla koll på sina prylar.

Jag ska inte svära på att det är så, men man ska veta att det är skillnad på webbhotell och webbhotell.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017