FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
När är det då inte ok att anpassa samhället efter individen? Nudism är ju uppenbart mycket mer spritt i Sverige än användandet av niqab men naken får man inte vara på stan och än mindre i skolan. Varför ska då nudister - som inte kostar en krona - anpassa sig efter samhället när en sån uppenbart mycket mindre grupp - niqabbärarna - dessutom ska få kosta en massa pengar för att inte de vill anpassa sig efter samhället i en sån relativt liten sak som skolan? Det är alltså frågan om tiden i klassrummen i mitt resonemang, inte hela livet eller överallt i samhället. Jag tycker faktiskt att de som försvarar niqab i skolan är oresonliga och har ofta en grymt stor dubbelmoral för de anser att alla andra ska anpassa sig efter deras vilja men de kan själva aldrig anpassa sig efter andra. DET är inte förenligt med ett medlemskap i det svenska samhället. Vårt samhälle bygger på kompromisser och samförstånd till en väldigt stor del och det lilla som krävs i gengäld i det här fallet är faktiskt rimligt. Senast redigerad av Westman den 2010-12-03 klockan 09:20 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag vill inte att mina barn ska ha förskollärare/barnskötare/lärare med den typen av heltäckande slöjor etc. Vidare tycker jag inte att religiösa huvudbonader och liknande alls borde vara tillåtna i uniformsyrken då det motverkar syftet med uniformen.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Hur skulle det påverka vårt samhälle när kvinnor med slöja/niqab börjar stjäla i butiker, hur ska de identifieras? Konsekvensen blir troligen att butikerna kommr att förbjuda alla som bär niqab att komma in i butiken. Samma fenomen ser vi idag med kvinnliga romer och deras yviga kjolar, som ofta misstänks för stölder i butiker, fast de kanske är helt oskyldiga. Självfallet har alla arbetsgivare rätt att ställa krav på klädkod, och bryter man den så får man inte jobbet eller blir av med det jobb man fått om man börjar bryta klädkoden när man väl fått jobbet. Håller med Jonny att i uniformsyrken är det självklart at klädkoden ska hållas. Tänk själv, en svensk kvinlig polis i niqab! Eller en manlig polis i Turban! Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-12 klockan 07:58 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det finns civilpoliser. Vad är skillnaden där menar du?
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Det är stor skillnad på civilklädda poliser då de har som syfte att smälta in i omgivningen. Det finns även poliser "under cover" som ar andra klädkoder. Men det är arbetsgivaren som har rätten att bestämma klädkoden under arbetstiden. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-12-12 klockan 15:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
en och möter upp dig. Givetvis är det enorm brist på tolkar att du inte alltid får någon. Sen om du själv skulle vilja ha med någon du aldrig träffat förr hos t.ex. psykologen och vidarebefodra allt du berättar till psykologen är väl en annan fråga... Men som Westman redan varit inne på - handikapp är inget man väljer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||