Kom ihåg mig?

iPrylar - ebutik som säljer mac-tillbehör

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-02, 14:39 #1
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Standard iPrylar - ebutik som säljer mac-tillbehör

Idag lanserade vi http://www.iprylar.se/ som är en systerbutik till iPhonebutiken. Fokus ligger på Mac-tillbehör, eftersom dessa inte riktigt passar in under namnet IPHONEbutiken.

Vi kommer satsa väldigt mycket på väskor och sleeves, vilket är skälet till att resterande kategorier är lite tomma för tillfället. Fler produkter (både väskor/sleeves och annat) är på väg upp..

Skulle uppskatta feedback på:
* användarvänlighet (vi kan tyvärr inte få snabbkassa, så den biten kan skippas)
* layout/design
* åsikter om SEO
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 15:20 #2
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Idag lanserade vi http://www.iprylar.se/ som är en systerbutik till iPhonebutiken. Fokus ligger på Mac-tillbehör, eftersom dessa inte riktigt passar in under namnet IPHONEbutiken.

Vi kommer satsa väldigt mycket på väskor och sleeves, vilket är skälet till att resterande kategorier är lite tomma för tillfället. Fler produkter (både väskor/sleeves och annat) är på väg upp..

Skulle uppskatta feedback på:
* användarvänlighet (vi kan tyvärr inte få snabbkassa, så den biten kan skippas)
* layout/design
* åsikter om SEO
Vad gör ni med prylar som har skickats tillbaka med öppet köp? (gäller öppnade prylar va?) Säljer inte dem som nya hoppas jag.

Har en gång fått en begagnad videokamera (den såldes som ny).. De ljög rakt upp och ner i tele och sade att den aldrig var använd. Då frågade jag hur det kommer sig att manualen hade kaffe-fläckar på sig, kameran hade repor osv.

Då så fick jag en ny...
Muqito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 15:30 #3
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
Designen går det att jobba en hel del med.

Samtliga övertoningar i headern och boxarna i headern känns fel. Även övertoningarna i menyn som gör att allt känns plastigt på fel sätt. Inte helt schyssta kontraster heller.

Ojämn margin i headern. Saker ligger för högt upp förhållande till hur nära vänster och höger de ligger.

Inramningen av vänster- samt högerspalt känns "fel". Tror inte en sådan inramning behövs.

Bildspelets navigation hade mått bättre utan en mörkgrå bakgrund (en bakgrund behövs inte alls, möjligtvis en border-bottom).

Produkternas namn hade jag placerat under bilderna i stället.
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 15:30 #4
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Designmässigt tycker jag att du ska fixa alla margins och kolla över den generella placeringen av element. Det känns ganska ogenomtänkt och ser inget direkt vertikalt mönster i hur saker är utlagda. Den horizontella menyn tycker jag blir bättre om den lägger i vänsterkant och de blåa linjerna i sidokolumnerna kan du ta bort så det blir luftigare. Content slidern kan göras lika bred som resten i kolumnen. Sen kan lite variation i färg på texten vara bra också. Alltså ha lite mer mot grått på brödtext så man får en hiearki i texten.

Sen kod och SEO finns lite att anmärka också. Om jag inte missat något totalt så saknar du h1-h6. Dina script och en del css ligger direkt i html-filen.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 16:12 #5
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2010
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar

Reg.datum: Jul 2010
Jag är inte så bra på SEO så jag vill kommentera design samt. användbarhet.

Tycker designen fungerar, tycker logon är väldigt fin och väldigt Apple-lig

Den blåa färgen kan bli lite jobbig men jag tror att det skulle hjälpa om du tog bort den blåa ramen du har runt produktlistan etc, då hade nog den blåa färgen blivit mindre "jobbig" (den är inte jobbig men har inget bättre ord för vad det kan vara, men det kan nog vara att den färgen upprepas för mycket på sidan.)

Annars tycker jag sidan gör sitt jobb och jag hade nog handlat där om jag inte var luspank Lycka till med ditt projekt!
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-02, 16:58 #6
lunarmyss avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Muqito Visa inlägg
Vad gör ni med prylar som har skickats tillbaka med öppet köp? (gäller öppnade prylar va?) Säljer inte dem som nya hoppas jag.

Har en gång fått en begagnad videokamera (den såldes som ny).. De ljög rakt upp och ner i tele och sade att den aldrig var använd. Då frågade jag hur det kommer sig att manualen hade kaffe-fläckar på sig, kameran hade repor osv.

Då så fick jag en ny...
Det beror på produkten. Produkter som öppnats (eller där förpackningen blivit förstörd på ett eller annat sätt) säljer vi inte igen.
Oläst 2010-12-02, 16:59 #7
lunarmyss avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Tack för feedback so far! Återkommer imorgon när jag haft tid att gå igenom punkterna lite närmare.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017