FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Idag lanserade vi http://www.iprylar.se/ som är en systerbutik till iPhonebutiken. Fokus ligger på Mac-tillbehör, eftersom dessa inte riktigt passar in under namnet IPHONEbutiken.
Vi kommer satsa väldigt mycket på väskor och sleeves, vilket är skälet till att resterande kategorier är lite tomma för tillfället. Fler produkter (både väskor/sleeves och annat) är på väg upp.. Skulle uppskatta feedback på: * användarvänlighet (vi kan tyvärr inte få snabbkassa, så den biten kan skippas) * layout/design * åsikter om SEO |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har en gång fått en begagnad videokamera (den såldes som ny).. De ljög rakt upp och ner i tele och sade att den aldrig var använd. Då frågade jag hur det kommer sig att manualen hade kaffe-fläckar på sig, kameran hade repor osv. Då så fick jag en ny... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Designen går det att jobba en hel del med.
Samtliga övertoningar i headern och boxarna i headern känns fel. Även övertoningarna i menyn som gör att allt känns plastigt på fel sätt. Inte helt schyssta kontraster heller. Ojämn margin i headern. Saker ligger för högt upp förhållande till hur nära vänster och höger de ligger. Inramningen av vänster- samt högerspalt känns "fel". Tror inte en sådan inramning behövs. Bildspelets navigation hade mått bättre utan en mörkgrå bakgrund (en bakgrund behövs inte alls, möjligtvis en border-bottom). Produkternas namn hade jag placerat under bilderna i stället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Designmässigt tycker jag att du ska fixa alla margins och kolla över den generella placeringen av element. Det känns ganska ogenomtänkt och ser inget direkt vertikalt mönster i hur saker är utlagda. Den horizontella menyn tycker jag blir bättre om den lägger i vänsterkant och de blåa linjerna i sidokolumnerna kan du ta bort så det blir luftigare. Content slidern kan göras lika bred som resten i kolumnen. Sen kan lite variation i färg på texten vara bra också. Alltså ha lite mer mot grått på brödtext så man får en hiearki i texten.
Sen kod och SEO finns lite att anmärka också. Om jag inte missat något totalt så saknar du h1-h6. Dina script och en del css ligger direkt i html-filen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är inte så bra på SEO så jag vill kommentera design samt. användbarhet.
Tycker designen fungerar, tycker logon är väldigt fin och väldigt Apple-lig ![]() Den blåa färgen kan bli lite jobbig men jag tror att det skulle hjälpa om du tog bort den blåa ramen du har runt produktlistan etc, då hade nog den blåa färgen blivit mindre "jobbig" (den är inte jobbig men har inget bättre ord för vad det kan vara, men det kan nog vara att den färgen upprepas för mycket på sidan.) Annars tycker jag sidan gör sitt jobb och jag hade nog handlat där om jag inte var luspank ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för feedback so far! Återkommer imorgon när jag haft tid att gå igenom punkterna lite närmare.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|