Kom ihåg mig?

Umgängesregler på Internet... Skickar jag spam?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-30, 13:29 #1
nms nms är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 8
nms nms är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 8
Jag fick för ett par månader sedan ett liknande brev från Telia, fast då hade mail från min IP-adress fastnat i antivirusen på smtprelay.telia.com. I mitt fall berodde det på att jag då hade en egen mailserver hemma som tog emot mail för mina privata domäner och vidarebefordrade dem till mitt Gmail-konto, så när någon illvillig rackare skickade ett virusinfekterat mail till mig (med en mailbox i någon av mina privata domäner som mottagare) passerade den Telias antivirus på väg från min mailserver till mitt konto hos Google.

Efter lite resultatlös korrespondens med Telia Kundservice tog jag istället kontakt med Telia Abuse och förklarade min situation, varpå jag fick svaret att de lagt en notis om detta för mitt konto och att jag skulle slippa brev om det hände igen. Mitt tips är alltså att kontakta [email protected] istället för Telia Kundservice om man vill ha kompetenta svar.

Antagligen inte samma situation, men någon annan som läser tråden kanske råkat ut för liknande problem.
nms är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017