Kom ihåg mig?

Använda svenskt kortbetalningssystem i dansk webshop?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-03, 08:31 #7
heltechs avatar
heltech heltech är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2010
heltech heltech är inte uppkopplad
Nykomling
heltechs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av rocky Visa inlägg
Jag tror att alla danskar ett Visa eller Mastercard, fan dom är väl utanför den där lilla landplätten någon gång... Men visst hjälper det säkert.
I Danmark är dankort stort, i alla fall i den fysiska butiksvärden. Jag tycker det är titt som tätt som man springer på butiker som tar "Kun Dankort" där mitt svenska leksaks-VISA inte duger. Ska man vända sig mot den danska marknaden är nog stöd för dankort bra.

En av mina danska kunder överväger att byta kortinlösen från PBS till Swedbank i Danmark av två skäl - lägre avgifter men framförallt utbetalning av internationella korttransaktioner efter 2 bankdagar mot PBS 30 dagar. Kunden använder epay som Payment Service Provider (PSP) vilket innebär att bytet kan ske utan tekniskt mickel. Swedbank har stöd för PSPerna epay, DIBS och och PayEx.

Kan vara värt att undersöka i alla fall: http://www.swedbank.dk/card-services...rnet/index.htm

Edit: När jag läser på Swedbanks hemsida så står det faktiskt inte något om Dankort.... Hmm... ska maila dem och fråga om det.

Senast redigerad av heltech den 2010-11-03 klockan 08:36 Anledning: Oklart om swedbank löser in betalningar med dankort
heltech är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017