FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enligt StatCounter som är en stor besöksräknare så använder 2,6% IE6 i Sverige när jag kollade i Juni senast så jag tar inte längre hänsyn till de sista IE6 användarna.
Provade IE9 snabbt men jag fick problem med att texten var suddig! och har hört att det beror på hårdvaruaccelerationen men det kan ha blivit fixat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man skall vara försiktig med att dra slutsatser från w3cschools siffror eftersom deras användare knappast är representativa.
Men IE6 har tappat användarantal kraftigt i år enligt de flesta siffror. Enligt statcounter ligger den globalt på 7.42% för tillfället. En alldeles för hög siffra, men nästan nere på hälften jämfört med början på året. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
IE6-användare måste ju vara ganska vana att se "konstiga" och /eller tom icke-fungerande sajter vid det här laget, hehe Konstigt att IE6 används fortfarande överhuvudtagt någonstans. Jag använde den själv senast runt 2002-2003 då jag bytte till Mozilla (sedan till FF och därefter Safari, vad det nu har med detta att göra).
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|