| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Det är faktiskt inte pga säkerhet jag vill använda mig av 5.3. Jag märkte alldeles nyss att php v >= 5.3 stödjer namespace vilket jag tycker skulle vara väldigt trevligt att kunna använda.
Loopia känns inte som ett alternativ, då kan jag lika gärna betala en tia mer i månaden och köpa en vps på surftown (visst blir det lite mer administrativt arbete men ändå...) One.com har jag lite dåliga erfarenheter av så jag känner mig skeptisk till det alternativet. Kör one.com med safe_mode påslaget? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
One.com kör safe_mode off.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-28 klockan 13:23 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Anledning till att webbhotell inte kör 5.3 är att man ofta vill hålla sig till distributionens "stable" platform utan att behöva patcha in php 5.3.
Detta är en stabilitetsfråga och att man vill vänta på att php 5.3 blir riktigt beprövat. Det handlar inte på att man är lat eller vill begränsa sina kunders möjligheter
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
||||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Hej!
Jag använder mig av One.com som har php 5.3 men det går lite segt och jag gillar inte att man endast har en databas. Har någon här tips på ett bra webhotell med php 5.3? |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Behöver du verkligen 5.3? Tycker hur som helst du bör välja ett webbhotell utifrån andra preferenser och fråga sedan om de kan ordna PHP 5.3 åt dig. Har själv konton lite här och där men samtliga ligger på 5.2.x.
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Fast 5.3.0 kom för rätt länge sedan, och jag har inte märkt av några stabilitetsproblem med 5.3.4 åtminstone. 5.3.3 hade dock problem med att mail() utan avsändare calls till sendmail fick php att få snurr, men det är löst.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|