| FAQ | 
| Kalender | 
| 
	 | 
| 

| 
		#1 | |||

| 
||||
| 

Medlem 

| 

Jag tycker snarare att det är bra att säljtrådarna här tillåts vara mer som diskussioner och inte enbart som döda reklampelare. Som köpare vill jag gärna veta om säljaren köpte sajten för 200 kr igår och försöker sälja den för 1000 kr idag till exempel. 

Men att folk går OT, ljuger och har en allmänt dryg attityd är ju inte ett problem som är unikt för säljtrådarna.  | 
|||
| 
		 | 

Svara med citat

| 
| 

| 
		#2 | |||

| 
||||
| 

Bara ett inlägg till! 

| 

Citat: 

Hårdare moderering kan nog behövas ibland, men mer lite riktlinjer så bör det bli enklare. Några grejer jag kommer på så här: 1. Vad är det som säljs. Kan tyckas självklart, men ibland är det lite luddigt. 2. Utropspris, reservationspris och köp-nupris. Man behöver inte ha alla tre, men vad är det som gäller? 3. Hur länge håller eventuell budgivning på? Kan vara ett fast datum/tid eller X minuter efter senaste bud. 4. Öppen eller dold budgivning? 5. Varför säljer du? Jag tycker det är relevant i alla lägen, och det är inte att "försöka tjäna pengar" är en dålig anledning. Listan kan säkert göras lång, men jag orkar inte sitta och skriva hela natten.  | 
|||
| 
		 | 

Svara med citat

| 
| 

| 
		#3 | ||

| 
|||
| 

Medlem 

| 

Citat: 

Citat: 

För vad har jag för intresse av att veta att ara kan tänka sig sälja några forumtrådar att Nemsis tycker det var en intressant idé utav ara att sälja forumtrådar. Pierre tyckte sweely hade en intressant idé att sälja en blogg på en befintlig webbplats men tyckte inte om "sxxt sidor". Boena är orolig för Sweely och Captain Taihland betalar folk för att blogga åt han. Om man som köpare kan tänka sig att betala 1000kr för sajten så det väl inte minsta intressant vad säljaren köpte den för. Precis som när du köper en begagnad bil går du väl inte och frågar vad han köpte den för? Du värderar bilen och betalar den summa du tycker den är värd.  | 
||
| 
		 | 

Svara med citat

| 
| 

| 
		#4 | |||

| 
||||
| 

Medlem